پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور، مشاور عالی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کرد

متکی در گفتگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر در پاریس، مذاکرات خود با مقامات فرانسوی به ویژه نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه را صریح و صمیمانه توصیف کرد.

وی گفت: در این دیدارها موضوعاتی از جمله تحولات خاورمیانه، افغانستان، پاکستان و برنامه هسته‌ای ایران بررسی شد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: طرف فرانسوی دراین گفتگوها بر حق ایران برای داشتن فن آوری هسته‌ای تاکید کرد.

رئیس دیپلماسی ایران با اشاره به مواضع هسته‌ای تهران افزود :‌به موضوع بسته پیشنهادی در حال تکمیل در این مذاکرات اشاره کردیم که پس از تکمیل به زودی ارائه خواهد شد و   می‌‌تواند مبنای خوبی برای مذاکرات آینده باشد.

متکی همچنین با اشاره به تحولات خاورمیانه افزود: در بحث فلسطین طبیعی بود اختلاف نظرهایی وجود داشت ما طرح اصولی و عادلانه مان را مطرح کردیم البته فرانسه درخصوص اقدامات رژیم صهیونیستی ازجمله شهرک سازی و مسئله بیت المقدس اختلاف نظر جدی دارد و به هر حال مواضع جمهوری اسلامی درخصوص فلسطین قدری فراتر از این‌هاست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین هنگام ورود به پاریس این دیدارها را فرصت و زمینه‌های جدیدی برای گسترش مناسبات تهران - پاریس دانست و افزود: امیدواریم در این گفتگوها زمینه مشارکت همگانی برای پرداختن به مسائل و مشکلات منطقه‌ای و فرا   منطقه‌ای را فراهم کنیم.

متکی همچنین با حضور دردهکده نوفل لو شاتو محل تبعید امام خمینی (ره) درفرانسه یاد و خاطره آن امام بزرگوار را گرامی داشت.

کد خبر 82830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز