در پی حمله به سفارت ایران در استکهلم حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با کاردار موقت سفارت ایران در سوئد به صورت تلفنی گفت وگو کرد .

ايران و سوئد

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه اعلام کرد: به دنبال تجمع غیرقانونی تعداد معدودی از معاندان مقابل سفارت ایران در استکهلم و متعاقب آن حمله صورت گرفته به یکی از کارمندان سفارت، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با محمد احمدی کاردار موقت سفارت ایران، آخرین وضعیت را مورد بررسی قرارداد.

احمدی در این باره گفت:به محض وقوع این اقدام غیرقانونی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران، در تهران و استکهلم، با تاکید بر ضرورت شناسایی و مجازات عاملین به طرف سوئدی منتقل شد.

مقامات سوئدی در ملاقات ها و تماس های تلفنی از جمله تماس تلفنی رئیس دپارتمان (معاون) امور جهانی و مدیر کل تشریفات وزارت خارجه، ضمن عذر خواهی، بر پایبندی سوئد در قبال حفظ و تامین امنیت سفارت و کارکنان آن وفق کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین تاکید کردند.

در این ارتباط و با همکاری پلیس سوئد ۵ نفر از مهاجمین بازداشت شدند. این موضوع تا محکومیت عاملین حمله همچنان در دست پیگیری خواهد بود.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن گفتگو با کارمند سفارت که مورد حمله واقع شده، برای او سلامتی عاجل مسئلت کرد.

وزیر امورخارجه همچنین بر لزوم پایبندی دولت سوئد به تعهدات ذیل کنوانسیون وین تاکید کرد.

کد خبر 828127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • s IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    عزیزان برای نوشتن متن خبر کمی حوصله و دقت کنید.، خبر حمله به سفارت ایران در استکهلم رو مطالعه بفرمایید !!
  • حزب الله سعید US ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 14
    اینم از مماشات با دشمنان ایران. ما به سوئد هیچ احتیاجی نه اقتصادی و نه چیزی دیگر نداریم بهتر میباشد روابط کلا با این دومتر کشور که هیچ منفعتی برای ما ندارد قطع بشود ما باید با کسانی روابط داشته باشیم که حیوان صفت و سرش به تنش بیارزد این آشغال کشورهای اسکاندیناوی هیچی ندارند جز بستنی یخی مضل خودشان یخ بی مصرف ببین چه کشورهایی هستند که خدا شب و روز را ازشون گرفته
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      8 1
      کلا با همه کشورها قطع رابطه کنیم چطوره؟؟؟خوبه که جنابعالی توی این مملکت کاره ایی نیستی مگر نه دور کشور دیوار بتونی میکشیدی، اسم خودت هم گذاشتی حزب‌الله ،برادر حزب‌الله برو ی کمی مطالعه کن چهارتا کتاب بخون
    • SE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 1
      آمریکا بودن یعنی عمری کار کردن. آخرش هم نه زن و نه بچه و نه خانواده داری چون صبح تا شب باید سگدویی کنی, نه بیمه درمانی داری و نه امنیت کاری. فقط ۶۳ میلیون نمیتونن روزنامه بخونن. ۸۰۰ دلار برای ملاقات با دندان پزشکی, ۶۰دلار برای ملاقات با دکتر عمومی .آمریکا مثل پیرزن زشتی هست که خوب آرایش شده. اونی که تو فیلمها میبینیم واسه سفیدها و ثروتمندان هست نه واسه سیاه ها ,لاتینها و مهاجران. در ضمن چند تا ولوو و اسکانیا تو شهرت هست که تنها گوشه ای از تکنولوژی سوئد هست.
  • US ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 11
    سوئد شعور و فرهنگشو نشون داده و معلومه از چه نژادی خط میگیره
  • نیما IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 2
    غرامت و جبران خسارت و تعهد لازمه عدم تکرار
  • US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    زود به سوئد حمله كنيد.