درخواست آتش بس مشروط در غزه در پس صلح ظاهرفریبانه‌اش، حق فلسطینی‌ها برای اقدام علیه اشغالگری را انکار می‌کند.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حتما داستان گرگ در پوست میش را شنیده اید، داستانی که در آن، گرگی با پوشیدن لباسی که در واقع پوست یک گوسفند بوده، استتار می‌کند تا بتواند در فرصتی مناسب یک بره را برای شامش بدزد. این داستان همان کسانی است که امروز خواستار برقراری آتش ‎بس مشروط در غزه هستند، ‌درخواستی که در پس صلح ظاهرفریبانه‌اش، حق فلسطینی‌ها برای پاسخ دادن به اشغالگری اسرائیل را انکار می‌کند.

بنای بِلِند (Benay Blend) کارشناس مطالعات آمریکایی از دانشگاه نیومکزیکو، در روزنامه فلسطین کرونیکل می‎نویسد:‌ در هفته های اخیر، فراخوان های مختلفی مبنی بر برقراری آتش‎بس در غزه شنیده می‌شود. مثلا،‌ پارلمان اروپا هفته گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که خواستار آتش بس دائمی در غزه است. متأسفانه حزب راست میانه اروپایی (EPP) دو شرط را مطرح کرد: آزادی اسرای اسرائیلی و خلع سلاح کامل نوار غزه. در نسخه نهایی این بیانیه آمده: «ما خواستار آتش بسی دائمی و شروع مجدد تلاش ها برای یک راه حل سیاسی در غزه هستیم به شرطی که تمام گروگان ها فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و سازمان حماس از بین برود.»

در آمریکا هم اعضای کنگره از رسم الخط صهیونیستی مشابه پیروی می کنند. سناتور مارتین هاینریش در نامه‌ای که به جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا ارسال کرده ضمن درخواست برای برقراری آتش بس از کاخ سفید خواسته تا طرحی را برای حفاظت از زندگی غیرنظامیان بی‎گناه در غزه، ارائه کمک‌های بشردوستانه، پایان دادن به تهدید حماس، بازگرداندن اسرای اسرائیلی و دستیابی به صلح پایدار در منطقه از طریق راه حل دو کشوری را اجرا کند.

این نماینده کنگره در ادامه نامه‌اش، حمله هفتم اکتبر حماس را هولناک توصیف کرده و ادعای حمله مقاومت به غیرنظامیان را مطرح می‌کند در حالی که اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که تایید کرده اند این اسرائیلی‌ها بوده‌اند که علاوه بر اعضای حماس، شهرک‌نشینان را هدف قرار داده‌اند.

واقعیت این است که مدعیان صلحی که این روزها بر طبل آتش بس مشروط در غزه می‌کوبند همان حامیان امپریالیستی غرب هستند که حق فلسطینیان را برای دفاع از سرزمین خود در برابر اشغالگری صهیونیست ها انکار می‌کنند. آن‌ها در این صلح‌خواهی ظاهرفریبانه‌شان هیچ اشاره‌ای به آینده فلسطین و حق فلسطینی‌ها نمی‌کنند.

علاوه بر این، درخواست برای برقراری آتش‌بس در حالی است که تل‌آویو نشان داده هیچ پایبندی به شرایط آتش بس ندارد. به عنوان مثال، صهیونیست ها یوسف عبدالله الخطیب کودک فلسطینی زندانی را که در جریان تبادل زندانیان در ماه نوامبر آزاد شده بود، دوباره بازداشت کرده‌اند. به‌گفته انجمن زندانیان فلسطینی، این نقض آشکار توافق مبادله اسرا بود و نشانه‌ای از اینکه اسرائیل سیاست بازداشت مجدد زندانیان آزاد شده را احیا کرده است.

مراقبت این گرگ‌های در پوست میش باشید!

کد خبر 827947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha