مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: در حالی که سراسر کشور آماده برگزاری مراسم سوگواری بیستمین سالگرد ارتحال امام (ره) و تجدید پیمان با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب می‌شود،

شهر تهران  در تحرک و تدارک میزبانی از بیش از یک‌و نیم‌میلیون زائرحرم مطهر امام‌(ره) است. آنگونه که محمد عیدیان، قائم مقام معاونت خدمات شهری تهران اعلام کرد، از15 فروردین ماه گذشته فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری تهران درخصوص برپایی مراسم سالگرد ارتحال آغازشده است.

عیدیان در این‌باره گفت: 20هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در برپایی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بسیج شده‌اند.

آسفالت، لکه گیری، نصب سرویس‌های بهداشتی، برقراری راه‌های دسترسی مناسب، تامین پارکینگ مورد نیاز، زیباسازی و رنگ آمیزی جداول، احداث فضای سبز، نصب صدها سطل مکانیزه زباله، بسیج ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو به‌منظور انتقال زائران به حرم مطهر امام و برعکس، تامین بخشی از میوه و موادغذایی گرم مورد نیاز زائران در شب چهاردهم، صبح و ظهر چهاردهم، راه‌اندازی سامانه راهنمایی نزدیک به 2 میلیون زائر حرم مطهر، تامین آب شرب بهداشتی زائران در کل مسیرهای منتهی به حرم، راه‌اندازی ده‌ها ایستگاه صلواتی در سطح مناطق و محدوده حرم، بخشی از اقدامات شهرداری تهران است

که به گفته عیدیان به‌منظور برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) صورت گرفته است.

امسال همچنین به‌منظور جلوگیری از پراکنده کاری و رفع نقایص سال‌های گذشته و بهره‌مندی تعداد بیشتری از زائران و عزاداران از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار است 10‌ایستگاه بزرگ در محل حرم مطهر امام راه‌اندازی شود.

عیدیان خاطرنشان کرد: براین اساس تمام برنامه‌های حوزه اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از طریق این ایستگاه‌ها در اختیار زائران قرارخواهدگرفت.

در هر ایستگاه که توسط 2 منطقه شهرداری مدیریت می‌شود. برنامه‌های حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، اجرای مسابقات فرهنگی با مضامین مرتبط با ارتحال حضرت امام خمینی(ره) است.

آماده باش 3 هزار پلیس راهور

از سوی دیگر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با اشاره به تمهیدات ویژه راهور تهران برای برگزاری بیستمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیش از 3 هزار نیروی راهنمایی و رانندگی با کمک 2بالگرد، ترافیک تردد زائران را برای این مراسم کنترل می‌کنند.

سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است یک میلیون و 500 هزار زائر به‌وسیله 37 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از دیگر نقاط کشور  در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بروند، افزود: 40 هزار نقشه مسیر در اختیار کاروان‌ها برای نحوه تردد و پارک آنها توزیع شده است.

همچنین 280 بنر و تابلوی راهنمای مسیر و بالن‌های ویژه برای پارکینگ‌ها نصب شده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه 4فروند بالگرد نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مشارکت دارند، گفت: 2فروند از این بالگردها در اختیار راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است تا ترافیک این مراسم را از طریق هوا کنترل کند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با شرکت مخابرات برای زائران پیامک‌های ویژه‌ای در زمینه مسیر حرکت و پارکینگ آنها با توجه به پیش‌کد تلفن همراهشان ارسال می‌شود.

محدودیت تردد در جاده‌ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به محدودیت‌های توقف اشاره کرد و گفت: از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 خرداد ماه سال‌جاری تا پایان مراسم و تخلیه پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایط باربری سنگین در مسیر جاده تهران ـ قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایط نقلیه می‌توانند از طریق جاده تهران ـ ساوه و سلفچگان و بالعکس تردد کنند.

وی افزود: همچنین ادامه مسیر حرکت وسایط نقلیه باربری در جاده ساوه ـ تهران از تقاطع‌های حسن‌آباد، واوان و چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده و رانندگان وسایط نقلیه مذکور می‌توانند با استفاده از جاده ساوه، پل خاوران، کمربندی آزادگان و جاده قدیم کرج به سمت تهران یا کرج ادامه مسیر دهند.

سرهنگ هاشمی افزود: همچنین از ساعت 4بامداد روز پنجشنبه 14 خرداد ماه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایط نقلیه سبک و سنگین به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوس‌های بسیج استان تهران، کاروان‌های اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی از بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا(س) و سه راهی باقرشهر تا آزادراه تهران قم ممنوع است.

وی افزود: همچنین طی مدت یاد شده تردد کلیه وسایط نقلیه به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائران اعزامی و شهرستان‌های جنوب، جنوب شرق و غرب در آزادراه تهران ـ قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایط نقلیه از طریق جاده قدیم تهران ـ قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایط نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده تهران ـ قم و در شرقی بهشت زهرا (گلدسته) داخل مجموعه شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه محور شهید رجایی از ابتدای محور شمال به جنوب تا جاده قدیم و سه راهی سلفچگان به سمت تهران روی وسایط نقلیه سنگین بسته خواهد بود، افزود: تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی نیز باید در ساعات اولیه روز پنجشنبه تا پایان مراسم از مسیر آزادراه تهران ـ ساوه تردد کنند.

کد خبر 82760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز