وزارت امور خارجه آمریکا درباره فرمان جدید رئیس جمهور پوتین برای بررسی اموال و املاک روسیه در خارج تاکید کرد که آلاسکا در دست آمریکا باقی خواهد ماند.

پوتين

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دولتش دستور داده تا «اموال» و زمین‌های سابق این کشور را در خارج از محدوده روسیه جهت بازپس‌گیری مورد بررسی قرار دهند، رد کرده و عنوان کرد ایالت آلاسکا در دست آمریکا باقی خواهد ماند.

به گزارش «هیل» اظهارات وزرات خارجه آمریکا پس از آن مطرح می‌شود که پوتین هفته گذشته فرمان جدیدی را برای تخصیص بودجه جهت آغاز تحقیقات مرتبط با ثبت اموال روسیه در خارج از این کشور، از دوران مربوط به قلمروهای سابق امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی امضا کرد.

با این حال، در این فرمان هیچ اشاره خاصی به ایالات آلاسکا نشد. اگرچه برخی استدلال کردند که این فرمان پوتین جهت غیرقانونی اعلام کردن فروش آلاسکا به عنوان بخشی از سرزمین‌های روسیه در سال ۱۸۶۷ به ایالات متحده بوده است.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان نشست مطبوعاتی با تاکید بر این موضوع عنوان کرد: فکر می‌کنم می‌توانم به جای همه‌ در دولت ایالات متحده صحبت کنم و بگویم مطمئنا پوتین روسیه را پس نمی‌گیرد.

موسسه مطالعات جنگ در آمریکا نیز هفته گذشته خاطر نشان کرد: پارامترهای دقیقی برای مشخص کردن دارایی‌های فعلی و تاریخی روسیه وجود ندارد.این موسسه عنوان کرده است: روسیه قصد دارد از این موضوع جهت پیشبرد قدرت نرمش با هدف نفوذ به دیگر کشورها استفاده کند.

«دیمیتری مدودف»رئیس‌جمهور سابق روسیه نیز به پاسخ وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داده و به شوخی گفته است: به گفته یکی از نمایندگان وزارت خارجه، روسیه آلاسکا را که در قرن نوزدهم به آمریکا فروخته شد، پس نمی‌گیرد. وی در ادامه با یک علامت خنده نوشته است که هر روز منتظر برگشتنش بودیم. اکنون جنگ اجتناب ناپذیر است.

پوتین پیشتر در جریان صحبت‌هایی فروش آلاسکا به عنوان بزرگ‌ترین ایالت آمریکا را در سال ۱۸۶۷ «ارزان» توصیف کرده بود. پس از این «سرگئی میرونوف» سیاستمدار اهل روسیه هم عنوان کرده بود که در آینده سرزمین‌های قبلی خود را پس می‌گیریم.

ماجرای مربوط به آلاسکا زمانی آغاز شد که یک وبلاگ نویس نظامی ادعا کرد، روسیه می‌تواند به موجب قانون مذکور، آلاسکا و بخش‌هایی از اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی را باز پس گیرد.

کد خبر 827398
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 0
    یعنی ما هم میتونیم شهر های که تو عهدنامه ترکمنچای و گلستان داده بودیم رو پس بگیریم؟ ای خدا چه شود،انشالله به حول قوه اللهی روسیه بگیره الاسکا رو و اون شهر ها رو هم بده تو بررسی که میکنه
  • GB ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    مرگ بر کمونیست