اگر نمی‌خواهید انباری منزلتان به سیاهچاله‌ای برای کالاهای خشک، کیسه‌های خرید قابل استفاده مجدد و لوازم بی‌استفاده تبدیل شود، می‌توانید به کمک چند ترفند ساده فضای انباری منزل خود را سازماندهی کنید.

نظافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، انباری اغلب یکی از شلوغ ترین و بی نظم ترین مناطق هر خانه است که بسیاری از ما به ندرت وقت می کنیم آن را مرتب کنیم و تنها زمانی یاد این قسمت از خانه می افتیم که به وسیله ای احتیاج داشته باشیم. در ادامه با آموزش ترفندهای سازماندهی انباری منزل با ما همراه باشید.

۱- منطقه بندی
منطقه بندی انباری برای قرار دادن لوازم مختلف می تواند به سازماندهی هر چه بهتر آن کمک می کند. در واقع تعیین محل قرارگیری اقلام و دسته بندی آنها منجر به به سهولت دسترسی شما به لوازم مورد نیازتان شده و از هرج و مرج و بی نظمی این مکان جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال لوازمی که فکر می کنید ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید، در دسترس قرار ندهید و سایر اقلام را در انتهای انبار بگذارید.

۲- استفاده از کابینت یکپارچه
در اتاق هایی با فضای محدود یا فضاهای چند منظوره، استفاده از کابینت های یکپارچه راه حلی خوبی برای به حداکثر رساندن فضا است و ظاهری یکپارچه و منسجم به فضا می بخشد. کابینت‌های سفارشی که طول یا ارتفاع یک دیوار را در بر می‌گیرند، فضای ذخیره سازی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهند. پیش از نصب کابینت، فضا و نیازهای ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر به یک مکان اختصاصی برای قرار دادن میز اتو نیاز دارید، باید از یک کابینت با فضای مناسب استفاده کنید. درک نیازهای ذخیره سازی به شما کمک می کند تا به راه حل های ذخیره سازی بهتری دست پیدا کنید.

۳- از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید
استفاده بهینه از فضای عمودی راه حلی عالی برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی بدون به خطر انداختن فضای کف است. با نصب قفسه های شناور و انواع کابینت بر روی دیوار، می توانید از فضای عمودی برای ذخیره لوازم مختلف استفاده کنید.

۴- برچسب گذاری را فراموش نکنید
اگر از جعبه های مشابه برای ذخیره سازی اقلام مختلف استفاده می کنید، توصیه می کنیم با برچسب زدن هر جعبه به یافتن آسانتر هر کدام از اقلام کمک کنید. می توانید از سبدها یا سطل های ذخیره سازی با رنگ های مختلف نیز برای تفکیک لوازم استفاده کنید.

۵- از راه حل های ذخیره سازی انعطاف پذیر کمک بگیرید
استفاده از قفسه‌های قابل تنظیم یکی از راه حل های ذخیره سازی انعطاف پذیر است که در برطرف کردن نیازهای ذخیره سازی در حال تغییر کاربرد دارند. این قفسه ها برای ذخیره‌سازی لباس‌ها و پارچه های حجیم کاربردی هستند. گنجاندن کشوها در پشت درب کابینت نیز می‌تواند به سازماندهی و استفاده بهینه از فضای ذخیره سازی کمک کند.

۶- اقلام را به طور سیستماتیک مرتب کنید
اقلامی که کمتر از آنها استفاده می کنید یا لوازم اضافی را در بالا یا پایین و اقلامی که بیشتر از آنها استفاده می کنید را در قفسه هایی که دسترسی به آنها آسان تر است، ذخیره کنید. برای مرتب کردن و جلوگیری از به هم ریختگی، اقلام کوچکتر را در سطل های شفاف یا سبد قرار دهید و مکان مشخصی را برای قرار دادن خوراکی ها در نظر بگیرید. این کار به دسترسی راحت تر شما به اقلام موردنیازتان کمک می کند.

کد خبر 827362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دكوراسيون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha