دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت خام در معاملات بازار آسیا در روز دوشنبه 11 خرداد افزایش یافت و به 67 دلار نزدیک شد.

شانا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: معامله‌گران اعلام کردند بهای نفت خام در معاملات بازار آسیا به حدود بالاترین رقم در هفت ماه گذشته رسید که به نظر می‌رسد به دلیل افزایش ارزش سهام در بازارهای منطقه‌ای و کاهش ارزش دلار باشد.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه ژوئیه 56 سنت افزایش یافت و به هر بشکه 66 دلار و 87 سنت در معاملات الکترونیک بازار آسیا رسید.

همچنین بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با 54 سنت افزایش، هر بشکه 66 دلار و شش سنت داد و ستد شد.

ویکتور شام، تحلیلگر موءسسه مشاوره انرژی پروین و گرتز در سنگاپور گفت: بهای نفت خام به دلیل بهبود ارزش سهام در بازارهای آسیا رو به افزایش گذاشت و آنچه سبب رشد بیشتر قیمت نفت شد، خریدهای عمده در بازارهای کالا به دلیل افت ارزش دلار است.

بر پایه این گزارش، کاهش ارزش دلار قیمت نفت را که به این ارز معامله می‌شود، برای کسانی که ارز قوی تر دارند، ارزان تر ساخته و به تحریک تقاضا و افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود.

شام همچنین هشدار داد: این افزایش ها خیلی شکننده است، زیرا تقاضای انرژی در جهان همچنان ضعیف است.

وی ادامه داد: حقیقت این است که ما با یک تناقض بزرگ در بازارهای نفت روبه رو هستیم و بنیادهای بازار بسیار ضعیف هستند، اما قیمت‌های نفت از دسامبر گذشته تاکنون در حالی که بازار نیز با مازاد عرضه روبه رو بود، 50 درصد افزایش یافته‌اند.

کد خبر 82629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز