رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی انتقادی، اقدامات رئیس جمهور روسیه علیه خاک کشورش را محکوم کرده و مدعی شد تحت رهبری پوتین جنگ‌های بیشتری در جهان در راه است.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین آنچه را که وی «دیوانگی» رهبر روسیه عنوان کرده بود، محکوم کرده و نسبت به وقوع جنگ‌های جدید در جهان از جانب این کشور هشدار جدی داد.

زلنسکی عصر جمعه در جریان پیامی عنوان کرد: به خاطر اقدامات و دیوانگی‌های رهبر روسیه، همه کشورها در سراسر جهان با دوره‌ای از عدم اطمینان و ناامنی مواجه هستند.

وی در صفحه شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) هم نوشت: جهان به شدت از این موضوع آگاه می‌شود که ممکن است جنگ‌های بیشتری پیش رو باشد. وی در ادامه نوشته است: اما ما قدرت مقابله با این روند را داریم. ما می‌توانیم یک زندگی عادی را حفظ کنیم و جهان هم چنین قدرتی دارد. این قدرت باید در حال حاضر برای متوقف کردن روسیه مورد استفاده قرار بگیرد.

زلنسکی ضمن قدردانی از متحدانش هم گفت: من از همه کسانی که از اوکراین دفاع می‌کنند و برای اوکراین کاری انجام می‌دهند تا این کشور آزاد شود، سپاسگزار هستم.

وی در جریان صحبت‌هایش بر این موضوع تاکید کرد که برای مقابله با روسیه نیاز به همراهی کشورهای جهان است و از جامعه جهانی خواست تا برای مقابله با این کشور به اتحاد اوکراین بپیوندند.

اوکراین از سال ۲۰۲۲ درگیر جنگ با روسیه است و برای دفاع از خود در برابر این کشور، شدیدا به کمک‌های تسلیحاتی و مهمات غرب نیاز دارد. وی در جریان این سخنرانی از نیروهای ارتش اوکراین هم به خاطر مبارزه برای کشورشان ادای احترام کرده و از آنها هم تجلیل کرد.

کد خبر 825899
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha