مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

این روزها وضعیت اقلیمی پایتخت به گونه ای است که با وجود قرار داشتن در فصل دی اثری از برف نیست بلکه گرمای هوا تداعی کننده روزهای تابستان است. ارتفاعات شمال تهران بهترین گزینه برای فرار از چنین شرایط نامطلوب است.

برف در توچال

به گزارش همشهری آنلاین؛ اواسط دی ماه بود که سامانه بارشی وارد کشور شد. سامانه‌ای که آسمان بسیاری از شهرها و استان‌های کشور را برفی و بارانی کرد. در چند روز اخیر شاهد بارش برف نیم متری در اردبیل بودیم و پس از آن جشنواره آدم برفی در این استان برگزار و عکس‌های این جشنواره در کنار آدم برفی های زیبا در فضای مجازی مطرح شدند. در تهران برخلاف هشدارهای زرد و نارنجی که از سوی اداره کل هواشناسی صادر شد، پایتخت نشینان تنها شاهد هوای ابری و در مواقعی هم بارش های پراکنده بودند. البته که این سامانه هوای سرد در ارتفاعات شمال تهران برف را رقم زد و کوهها سفیدپوش شدند. اگر در این روزها به دنبال تفریحات برفی و تماشای مناظر زیبای پوشیده از برف سفید هستید برایتان چند پیشنهاد داریم.

  • توچال: معروف ترین مکان برای برف بازی و تفریحات زمستانی در تهران است. این محدوده گردشی، تفریحی و ورزشی از انتهای خیابان ولنجک آغاز و تا پیست اسکی توچال در ارتفاع نزدیک به ۳۵۰۰ متر ادامه دارد. تله کابین، بام تهران، تله سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و ... امکانات رفاهی توچال هستند.
  • ایستگاه هفتم: اگر علاقه مند به اسکی و برف بازی در ارتفاعات پایتخت هستید با استفاده از تله کابین این مجموعه و رساندن خود به ایستگاه هفتم می توانید به راحتی در محیط و مجموعه به این نوع از تفریحات بپردازید. در این ایستگاه لوازم اسکیت اجاره داده می شود.
  • بام تهران: مجموعه ورزشی تفریحی توچال همچنین در قسمت بام خود تفریحاتی مانند: سورتمه، ترن، رستوران، غذاخوری های متنوع، سینما پنج بعدی و زمین بازی دارد. اگر از سرمای ارتفاعات بالاتر گریزان هستید می توانید با طی کردن یک مسیر پیاده روی ساده و یا با مسافربرهای این مسیرخود را برای تفریح به بام تهران برسانید.
  • ایستگاه‌های ۲ و ۵: برای تماشا و لذت بردن از منظره برفی حتما به ایستگاه های دو و پنج بروید و با برف سفیدی که زمین را پوشانده و تصاویر زیبایی خلق کرده، عکس های یادگاری بگیرید و از برف بازی و ساخت آدم برفی لذت ببرید.

کد خبر 825387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha