سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه با بیان اینکه توافق بین دولتی روسیه و جمهوری اسلامی ایران در مرحله نهایی تدوین قرار دارد، گفت که این توافقنامه در جریان دیدار سران دو کشور امضا خواهد شد.

ايران و روسيه

به گزارش همشهری‌آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) زمان امضای توافقنامه جامع همکاری بین تهران و مسکو را اعلام کرد.

زاخارووا طی نشست خبری روزانه گفت که توافق بین دولتی روسیه و جمهوری اسلامی ایران، در مرحله نهایی تدوین قرار دارد و در جریان دیدار سران دو کشور امضا خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد که این سند، کل مجموعه روابط چندوجهی روسیه-ایران را پوشش می‌دهد و ماهیت راهبردی و فراگیر شراکت بین تهران و مسکو را در سطح رسمی بنیان می‌نهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «بیش ۲۰ سال از زمان امضای توافقنامه کنونی [بین ایران و روسیه] که در ۲۰۰۱ امضا شد، می‌گذرد. مسائل زیادی از جمله وضعیت عرصه بین‌المللی تغییر کرده و چارچوب روابط بین کشورهای ما نیز به سطح بی‌سابقه‌ای بهبود پیدا کرده است».

طبق این گزارش، زاخارووا همچنین افزود: «درباره زمان‌بندی امضا، می‌توانم بگویم که تدارکات برای این توافق در مرحله نهایی تاییدیه قرار داشته و انتظار می‌رود این توافق در یکی از نزدیکترین تماس‌های بین رؤسای جمهور روسیه و ایران امضا بشود».

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی، درباره افزایش تماس‌ها و هماهنگی‌ها میان دو طرف با تاکید بر تعهد متقابل به اصول اساسی روابط تهران-مسکو از جمله احترام بی قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی و سایر اصول منشور ملل متحد بحث و گفت‌وگو کردند.

کد خبر 825342
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha