سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر امور خارجه رژیم انگلیس علیه ایران را شدیدا محکوم کرد و بیان آنها را تلاشی بیحاصل برای توجیه جنگ افروزی های اخیر آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و انحراف اذهان جهانیان از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

ناصر كنعاني

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی اظهار داشت: آنهایی که هزاره جدید را با راه انداختن جنگهای خونین در عراق و افغانستان شروع کرده و بدون عبرت از گذشته، اکنون شریک جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی شده اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: حمله نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است و نتیجه ای جز تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و توسعه دامنه تنش در منطقه ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی دانست و خاطر نشان کرد: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا، نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحرانهای متراکم و مسئولیتهای جنایات آن علیه‌ ملت مظلوم فلسطین نماید. لذا جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند.

کد خبر 824692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 7
    جنایت آمریکا و اسرائیل و داعش بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند پذیرفتن انفجارهای تروریستی کرمان از سوی داعش ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل و هر دو در انفجارهای تروریستی کرمان نقش دارند و دست داشتند.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 4
    انگلیسی‌ها جنایتکار می‌دانند گسترش جنگ به ضرر آن‌ها خواهد بود
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 4
    انگلیس جنایتکار در جایگاهی نیست که بتواند علیه ایران سیاه‌نمایی کند
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 4
    حضور نیروهای تروریست آمریکایی در عراق اصلی ترین تهدید برای امنیت مردم ایران و کشور ایران است چون به خاطر که آمریکا و مزدورانشان از تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون علیه مردم ایران و هم حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. نیروهای تروریست آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند. حمایت آمریکا و اسرائیل از جریان تروریسم جنایت ضدبشری است. آمریکا و اسرائیل 100 درصد فقط در حادثه تروریستی کرمان نقش دارند. انتقام خون شهدایمان را از تروریستها مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان بگیرید.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 3
    انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 2
    انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 2
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 3 ماه و 11 روز است که انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 2
    حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است. نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 3
    اتهام زنی انگلیس علیه ایران در حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بوده است.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 2
    انگلیس جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار و مزدورانشان در جنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بوده است.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 3
    کارشناسان تلویزیون ایران اینترنشنال از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا در جنگ غزه دفاع و استقبال می کنند شرم آور وتاسف بار است.
  • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 4
    سفارتخانه این استعمارپیر را تعطیل کنید
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      2 0
      دست بردار صبح بلند نشی بری از دیوار سفارت بالا
  • US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 2
    دیدی که رسواشددلم ؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 1
    انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با تروریسم و القاعده است ولی در حقیقت از تروریسم و القاعده همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند. انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون مدعی مبارزه با داعش است ولی در حقیقت از داعش همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 4
    انگلیس جنایتکار سرنوشت خود را به سرنوشت اسرائیل جنایتکار گره نزند انگلیس جنایتکار از سال 1945 تاکنون به طور کامل قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد. انگلیس جنایتکار از سال 1945 تاکنون به طور کامل حقوق بشر را نادیده می‌گیرد. انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است.
  • Borzoo NO ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 3
    یک کمی هم در باره لنــدن نشین ها .مخصوصا عطاله مهاجرانی و علیزاده صحبت میکردید که چرا در کشور روباه های مکار و استعمارگر و دشمن ایران خانه و ویلا خریده اند