با مقصر شناخته شدن فدراسیون دوومیدانی ایران در ماجرای نیمه ماراتن قهرمانی آسیا، مدال طلا و جایزه ۲۰ هزار دلاری به دونده‌های ایران تعلق نخواهد گرفت.

دو و میدانی

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان اولین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا که به میزبانی دوبی برگزار شد. صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان به ترتیب چهارم، ششم و هشتم شدند. این سه دونده در بخش تیمی به مدال طلا دست پیدا کردند اما هند به عنوان تیم قهرمان روی سکو رفت. عوامل اجرایی مسابقه اعلام کردند که فدراسیون ایران ورزشکاران را فقط در بخش انفرادی ثبت نام کرده است اما فدراسیون ایران با انتشار تمام مدارک خود ادعای مسئولان مربوطه را تکذیب کرد.

در پی این ماجرا افشین داوری، سرپرست وقت فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که به کنفدراسیون آسیا شکایت کرده‌اند و در صورتی که از آسیا جواب نگیرند، شکایت را به فدراسیون جهانی می‌برند.

نتیجه این شکایت بعد از مدت‌ها مشخص و فدراسیون ایران مقصر شناخته شده است. دلیل این‌که شکایت فدراسیون ایران بی‌نتیجه ماند این بود که گویا جواد خسروشیری، سرپرست تیم اعزامی ایران روز قبل از مسابقه برگه ارنج تیم را امضا می‌کند و در آن برگه تیم ایران فقط در بخش انفرادی شرکت داده شده بود.

به این ترتیب طلای مسابقات و جایزه ۲۰ هزار دلاری این رقابت‌ها نیز از دست رفت.

محمدجعفرمرادی، یکی از دونده‌های حاضر در این مسابقه با اعلام این خبر گفت: "آقای مبینی، سرپرست فدراسیون در پی این اتفاق آقای خسروشیری را اخراج کرد و به ما هم از نفری ۳۵۰ میلیون تومان، نفری ۲۵ میلیون تومان دادند اما ما این جایزه را قبول نکردیم. جلسه‌ای با آقای پولادگر برگزار کردیم که گفتند پیگیری می‌کنند."

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خسروشیری به هیات دوومیدانی استان تهران مامور شده است.

کد خبر 824223
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha