شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: با وجود بازیکنانی از جمله طارمی و آزمون در خط حمله بی‌نظیر و عالی هستیم اما در ساختار دفاعی باید متمرکز و منسجم باشیم تا درگیر اتفاقات فوتبالی در جام‌ملت‌های آسیا نشویم.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فراز فاطمی به شرایط تیم ملی ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و افزود: تیم بسیار خوبی داریم و در کنار تیم‌هایی از جمله ژاپن و کره‌جنوبی، یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رویم. بازیکنان ما سال‌هاست در کنار هم بازی کرده و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر دارند. خوشبختانه امروز فردی در راس کادر فنی تیم ملی است که از فوتبال ایران، شرایط حاکم و وضعیت کنونی شناخت خوبی دارد و به راحتی می‌تواند حتی بازیکنان بزرگ این تیم را کنترل کند که موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: وقتی تیمی وارد تورنمنتی بزرگ و معتبری مانند جام‌ملت‌های آسیا می‌شود، باید همه را شرایط را تحت کنترل داشت که قلعه‌نویی در این کار استاد است. از سویی دیگر باید از نظر ذهنی و بدنی در طول رقابت‌ها بازیکنان را در سطح ایده‌آلی قرار داد که این هنر و تخصص سرمربی است و امیدواریم این روند برای تیم ملی فوتبال ایران در قطر حاکم باشد.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران تصریح کرد: با توجه به شناختی که از حریفان ایران داریم به امید خدا تا مرحله نیمه‌نهایی به مشکل بر نخواهیم خورد اما کار اصلی ما از این مرحله آغاز می‌شود و فکر می‌کنم بازی ایران و کره، بازی مرگ و زندگی باشد. اگر بخواهیم برای تیم‌های این دوره از مسابقات شانسی برای قهرمانی قائل باشیم من از ژاپن، کره‌جنوبی و ایران نام می‌برم.

مهاجم اسبق پرسپولیس و استقلال در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی، گفت: در خط حمله با وجود بازیکنانی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهنبخش و علی‌قلی‌زاده یک خط حمله بی‌نظیر داریم اما نگرانی من به بحث ساختار دفاعی تیم باز می‌گردد و نکته مهم این است که بازیکنان فاصله موجود و شکافی که در بحث دفاعی ایجاد می‌شود را به خوبی بپوشانند تا فضا به تیم‌هایی از جمله ژاپن، کره، استرالیا و حتی عربستان ندهند چراکه اگر چنین اتفاقی رخ بدهد شاید سرنوشت جام را تغییر دهد.

فاطمی در مورد بازی اخیر تیم ملی فوتبال ایران برابر بورکینافاسو، تاکید کرد: در همین بازی اخیر هم دیدیم که در مباحث دفاعی مشکلاتی داریم اما در حمله عملکرد قابل قبولی داشتیم و توانستیم به بازی برگردیم. اشتباهات یا اتفاقاتی که در بازی‌های دوستانه می‌دهد نباید در بازی‌های رسمی تکرار شود چراکه در فضایی مانند جام‌ملت‌های آسیا این امکان وجود دارد که نتوانیم اشتباهات را جبران کنیم که این عواقب سختی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال درخواست دارم همدل و یکصدا از تیم ملی حمایت کنند تا این تیم بتواند در جام‌ملت‌های آسیا نتایج قابل قبولی را رقم بزند. فوتبال ما به این موفقیت نیاز دارد و اگر این اتفاق رخ بدهد جوان‌های بسیاری با انگیزه‌ای مضاعف به ورزش روی آورده که اثرات آن در جامعه مشهود و ملموس خواهد بود.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنگ‌کنگ، امارات و فلسطین همگروه است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نخستین بازی خود، یکشنبه شب و از ساعت ۲۱ به مصاف فلسطین خواهند رفت، آنها در دومین بازی جمعه ۲۹ دی و از ساعت ۲۱ رو در روی هنگ‌کنگ قرار خواهند گرفت و سه‌شنبه ۳ بهمن در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف امارات می‌روند.



کد خبر 824040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد گرامی نژاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 3
    آبرو ریزی نکنی امیر خان درگیر نشین با فلسطینیها بی احترامی نکنین
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    5 2
    آقا فراز کاش دایی مثلاً اسطوره هم مثل تو صحبت می کرد و حسادت و بخلش نسبت به امیر فوتبال ایران اجازه می داد از اردوی تیم کشورش دیدن می کرد یا حتی بظاهر برای روحیه دادن به تیم کشورش ایران را همردیف ژاپن و کره از شانسهای قهرمانی می دانست
    • سعیدخدادادی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      1 2
      درودبرشرفت