تاثیر سامانه بارشی امروز پنجشنبه (۲۱ دی) به شکل برف و باران در شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و به طور پراکنده در خراسان شمالی به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

اولین برف زمستانی قرن جدید

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز (۲۱دی) برف در مناطق گسترده‌تری می‌بارد. بشینیه بارش را در استان‌های لرستان، همدان و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد هستیم.»
امین حسین نقشینه افزود: «بارش روز جمعه (۲۲ دی) در سواحل شمال کاهش می‌یابد و در ارتفاعات و نقاطی از دامنه جنوبی البرز تدام پیدا می‌کند. در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شمال غرب فارس نیز بارش پیش بینی می‌شود.»
نقشینه با اشاره به اینکه اواخر وقت جمعه (۲۲ دی) سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، ادامه داد: «جمعه شب بارش‌ها به غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز محدود می‌شود که در این مناطق بارش به صورت برف شدت می‌گیرد.»
موج بعدی بارش‌ها اواخر وقت جمعه (۲۲ دی) اتفاق می‌افتد و برای شمال غرب و غرب و ارتفاعات البرز بارش برف با شدت بیشتری رخ می دهد.
نقشینه ادامه داد: «جمعه وزش باد شدید در استان‌های مرکزی کشور از جمله اصفهان، یزد و کرمان خواهیم داشت که موجب خیزش گرد و خاک نیز خواهد شد.»
شنبه (۲۳ دی) سامانه بارشی در شمال و غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی تقویت می‌شود و برای گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
یکشنبه (۲۴ دی) گستره بارش‌ها به جنوب غرب کشور کشیده می‌شود و در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر را نیز فرا می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:
بارندگی در تهران؛ در این مناطق برف می‌بارد | سرد شدن ۸ درجه‌ای هوای پایتخت

کد خبر 823427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha