سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ‌مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد از امروز آغاز ‌شده و تا 10 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو بایسنا، اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز گذشته (4 خرداد) در مراکز پستی سراسر کشور توزیع ‌شده که این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد و تا یکشنبه 10 خرداد 88 در سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

ادامه انتخاب رشته آزمون ارشد تا 10 خرداد

وی افزود:‌ داوطلبان ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام نموده و کد رشته محلهای مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن کد رشته‌های انتخابی خود را در فرم پیش‌نویس درج و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، در محدوده زمانی صبح روز سه شنبه 5 خرداد 88 تا روز یکشنبه10 خرداد، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است؛ نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند، بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

امکان ویرایش یا انتخاب رشته مجدد وجود ندارد

به گفته وی، هر داوطلب فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته می‌باشد و پس از آن امکان ویرایش و یا انتخاب رشته مجدد را نخواهد داشت. البته انتخاب رشته داوطلب در صورتی کامل است که از سیستم یک رسید 15 کاراکتری دریافت نموده باشد، داوطلب این رسید را پس از انجام مراحل تکمیل و ارسال اطلاعات و در یک صفحه مجزا دریافت می‌کند.

نحوه رفع مشکلات احتمالی داوطلبان در زمان انتخاب رشته

وی با اشاره به نحوه رفع مشکلات داوطلبان در زمان انتخاب رشته، تصریح کرد: داوطلب در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل و یا داشتن سوال می‌توانید به ترتیب ذیل عمل کند، اگر مشکل در روند انتخاب رشته اینترنتی باشد می‌تواند با مراجعه به بخش ارتباط با بخش فنی از منوی سمت راست صفحات در این رابطه اقدام کند، همچنین داوطلب در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد انتخاب رشته می‌تواند با شماره تلفنهای 88802741-021 و88802740-021 تماس بگیرد.

امکان اصلاح اطلاعات کارنامه داوطلبان تا پایان خرداد

دکتر خدایی ادامه داد: داوطلبان باید اطلاعات مندرج در کارنامه نتایج اولیه شامل معدل، نام رشته و موسسه محل تحصیل در دوره کارشناسی را تأیید کنند و در صورت وجود مغایرت اصلاحات مربوط را طی درخواست کتبی حداکثر تا 31 خرداد به همراه تصویر مدرک مستند به صورت پیشتاز به نشانی: سازمان سنجش آموزش کشور صندوق پستی 1365-15875 اداره ثبت‌نام واحد تحصیلات تکمیلی ارسال کنند.

دریافت رمز 15رقمی به معنای تکمیل و تایید انتخاب رشته

معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از تائید نهایی توسط داوطلب و دریافت شماره رمز 15 رقمی به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، اظهار کرد: همچنین سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی شده تا در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد، لذا لازم است داوطلبان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. بدیهی است چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده است.

کد خبر 82237

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز