دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
۲ نفر

تاکسی‌های هوایی بدون خلبان چینی پیشرفت‌های جالبی داشته‌اند. ای‌هانگ چین (EHang) مسافران را با هواپیماهای عمودپرواز برقی بدون خلبان جابه‌جا می‌کند.

هواپیمای بدون خلبان چین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فلایت گلوبال، پس از تحویل اولین EH۲۱۶-S، اولین هواپیمای عمودپرواز برقی (eVTOL) به مشتری در هفته گذشته، ای‌هانگ تبلیغات تجاری تاکسی‌های هوایی دونفره بدون خلبان را آغاز کرده است.

پروازهای حامل مسافر در ۲۸ دسامبر انجام شد و چندین مقام شهری و شهروند سوار این هواپیمای مستقل شدند. ای‌هانگ می‌گوید، این پروازها گامی به سوی «عادی کردن پروازها با EH۲۱۶-S در گشت‌وگذار هوایی برای تماشای نقاط دیدنی محلی» بود. سایت‌های عملیاتی و مسیرهای پروازی بیشتری برای گشت‌وگذار هوایی و تدارکات در منطقه هوانگپو نیز در دست توسعه هستند.

به عنوان مثال، این شرکت در حال توسعه عملیات در پارک مرکزی لوگانگ هفِی، یک فضای سبز نزدیک به ۱۲۷۰ هکتار در محل فرودگاه بین‌المللی سابق است. مسیرهای پرواز در نهایت به مکان‌های دیدنی‌تری در هفِی مانند دریاچه سوان گسترش خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:

ای‌هانگ می‌گوید: «سناریوهای کاربردی فراوان و تقاضاهای انبوه برای گشت‌وگذار هوایی و گردشگری، پارک مرکزی لوگانگ را به یک مکان عملیات تجاری ایده‌آل برای هواپیماهای مسافربری بدون خلبان EH۲۱۶-S تبدیل می‌کند.

این شرکت که در بازار سهام ایالات متحده فهرست شده است، گواهی نامه EH۲۱۶-S را از اداره هوانوردی غیرنظامی چین در ماه اکتبر دریافت کرد و به اولین توسعه‌دهنده تاکسی هوایی در جهان تبدیل شد که توسط یک رگولاتور بزرگ هواپیمایی کشوری مورد توجه قرار گرفت. این هواپیماها برای تجاری‌سازی در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

در ۲۱ دسامبر، ای‌هانگ اولین هواپیمای خود را به ای‌تون (ETON)، یک شرکت فناوری هوانوردی مرتبط با دولت گوانگژو تحویل داد. EH۲۱۶-S می‌تواند دو مسافر به اضافه چمدان را با حداکثر وزن ۶۲۰ کیلوگرمی در سفرهای تا ۳۰ کیلومتر حمل کند.

کد خبر 820184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha