در روزهای اول فصل زمستان استان‌های شمالی کشور سرمای زمستانی را به خوبی احساس می‌کنند، اما در برخی استان‌های جنوبی هوا همچنان گرم است. همچنین برخی از مناطق استان‌های شمالی سردتر از بقیه مناطق سردسیر کشور است.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین، شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی یکی از این مناطق است. دمای هوای سراب در روز شنبه 9 دی به 11 درجه زیرصفر رسید تا سردترین منطقه کشور در این روز محسوب شود.

بعد از سراب، شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، دیزین پایین و شهرستانک در استان البرز با دمای هوای منفی 9 درجه جزو سردترین مناطق کشور هستند. همچنین توچال (تهران) و روستای خیرآباد (زنجان) با دمای هوای منفی 8 درجه روز شنبه را سپری کردند.

گرمترین مناطق کشور نیز پهنه جنوبی کشور را در برمی‌گیرد. شنبه بندر دیر در بوشهر با دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین منطقه کشور بود. اهالی شهرستان پارسیان در هرمزگان نیز با 30 درجه بالای صفر روز گرمی را سپری کردند.

همچنین شهرستان زرآباد در سیستان و بلوچستان با دمای 28 درجه بالای صفر جزو گرمترین مناطق کشور بود. البته اغلب مناطق استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز روز گرمی را سپری کردند.

بیشتر بخوانید:

موج بارش در استان ‌های شمالی | وزش باد شدید در شرق

کد خبر 820084
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha