همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور پاکستان شنبه دوم خرداد برای شرکت دراولین نشست روسای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان عازم ایران می‌شود

ماشاءالله شاکری سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در اسلام آباد با اشاره به اینکه اجلاس سران ایران، پاکستان و افغانستان در راستای ارائه راهکار هایی برای حل بحران افغانستان و کمک به امنیت و توسعه این کشور صورت می‌گیرد، گفت: رییس جمهور پاکستان در سفر دو روزه به تهران علاوه بر شرکت در این نشست سه جانبه، با رئیس جمهور و دیگر مقامات کشورمان دیدار خواهد کرد.

به گفته سفیر ایران این نشست یکروزه خواهد بود و یکشنبه در تهران برگزار می‌شود.

شاکری گفت: برگزاری نشست سه جانبه در حاشیه اجلاس اکو در اسفند سال گذشته و به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران [بیانیه پایانی دهمین اجلاس سران اکو در تهران] صورت می‌گیرد که تاکنون اجلاس معاونان وزیران امور خارجه و نیز وزیران امور خارجه سه کشور در اسلام آباد و کابل برگزار شده است.

وی با اشاره به مرزهای مشترک طولانی ایران و پاکستان با افغانستان گفت:حل مشکل افغانستان راه حل منطقه ای لازم دارد و این سه کشور می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود به حل بحران افغانستان کمک کنند.

سفیر ایران در پاکستان همچنین از سفر عاصم حسین مشاور نخست وزیر پاکستان در امور نفت و گاز در هفته آینده به تهران خبر داد و گفت: هیات پاکستانی در این سفر، متن قراردارد انتقال گاز ایران به پاکستان را نهایی خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد طرح انتقال گاز ایران به پاکستان هرچه سریعتر اجرایی شود

کد خبر 81902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز