همشهری‌آنلاین: سخنگوی همایش سیاست‌های کلی اصل 44 گفت: در حقیقت اصل44 تنها مخاطب آن دولت نبوده بلکه علاوه بر سه قوه کلیه صاحبنظران ـ اندیشمندان ـ مسئولان و آحاد مردم ایران است

 و گرچه روح قالب آن اقتصادی است ولی در برگیرنده جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز است.

به گزارش خبرنگار اصل 44 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یاسر مهرآور ـ سخنگوی همایش سیاستهای کلی اصل 44ـ در مراسم اختتامیه این همایش اظهار کرد: برگزاری این همایش دو روزه نشان داد که باید در الگوهای مصرف به صورت مداوم با توجه به اوضاع داخلی و بین المللی اصلاحات مستمری انجام داد.

وی افزود: این همایش فرصتی بود برای طرح نظریات نوین از سوی هر یک از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که این اظهارات بیانگر نظریات دبیرخانه همایش نبوده است.

مهرآور گفت: هدف از ابلاغ سیاست‌های کلی، اجرای فرمان مقام معظم رهبری بوده بطوریکه هر حکمی از طرف ولی فقیه در حکم جهاد است از جمله جهاد اقتصادی بطوریکه تلاش برای عملی کردن اصل 44 نوعی جهاد است.

سخنگوی این همایش ادامه داد: در حقیقت اصل 44 تنها مخاطب آن دولت نبوده بلکه علاوه بر سه قوه کلیه صاحبنظران ـ اندیشمندان ـ مسئولان و آحاد مردم ایران است و گرچه روح قالب آن اقتصادی است ولی در برگیرنده جنبه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز است.

وی گفت: برگزاری این گونه همایش‌ها بستر اجرایی اصل 44 را فراهم کرده و تا آنجا که ممکن است باید به آن استمرار بخشید، مهمتر و بهتر از همایش پیگیری نتایج و دستاوردهای آن تا حصول نتیجه است.

او خاطرنشان کرد: همفکری و ارائه نظریات جدید به دولت‌ها در نیل به اهداف اصل 44 ضروری است. زیرا دولت بدون پشتوانه فکری صاحبنظران نمی تواند به اهداف عالی این اصل دست بیابد.

سخنگوی همایش سیاست‌های کلی اصل 44 گفت: از اهداف برگزاری این همایش بررسی راهکارهای چگونگی تحقق تشکل‌های مردم نهاد و مدنی برای نظارت و پی‌گیری اجرای اصل 44 از سوی دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی بوده است

کد خبر 81896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز