سخنگوی شهرداری تهران برخی از پروژه‌های شهری که تا پایان سال افتتاح می‌شوند را شرح داد. بخش عمده این پروژه‌ها شامل تقاطع‌هایی هستند که مسیر دسترسی را کوتاه‌تر و مصرف سوخت خودروها را کمتر می‌کنند.

عبدالمطهر محمدخانی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌عبدالمطهر محمدخانی درباره آخرین وضعیت اصلاح تقاطع‌های ناقص پایتخت اظهار کرد: دو مسیر دسترسی ناقص دیگر همین هفته در قالب دو تقاطع غیرهم‌سطح در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی درباره جزییات تقاطع‌های افتتاح شده تصریح کرد: دو دستگاه پل افتتاح‌شده در منطقه ۱۷ تهران روی مسیر ریلی تهران ـ اهواز و در امتداد بلوار آیت‌الله سعیدی احداث شده است. افتتاح این تقاطع غیرهم‌سطح تا ۶ کیلومتر راه مردم را کوتاه‌تر می‌کند. هم‌چنین پل ۵۲ متری واقع در منطقه ۱۸ بر روی تندروی اتوبان شهید بروجردی احداث شده و دو سمت محله مختاری را به هم‌دیگر متصل خواهد کرد.

محمدخانی هم‌چنین با یادآوری افتتاح تقاطع‌های غیرهم‌سطح کوهک و اسپیناس پالاس در هفته‌های گذشته اضافه کرد: یکی از مورد انتظارترین تقاطعات ناقصی که «بخشی» از آن تا انتهای سال‌جاری به‌بهره‌برداری خواهد رسید، تقاطع نواب ـ تندگویان است؛ محوری که می‌تواند مسیر دسترسی‌ها به بهشت زهرا(س) را روان‌تر کند. افتتاح این تقاطع به‌ویژه در تعدیل ترافیک پنجشنبه آخر سال مؤثر است.

سخنگوی شهرداری تهران تقاطع غیرهم‌سطح اتوبان آبشناسان و جنت‌آباد را دیگر پروژه مورد انتظار دانست و گفت: بخشی از این پروژه نیز تا پیش از عید به بهره‌برداری خواهد رسید و یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی غرب تهران حل‌وفصل خواهد شد. مسلماً ساکنان شهران، شهر زیبا، جنت‌آباد، کن و کوهسار و دیگر مناطق شمال‌غرب پایتخت بیشترین بهره را از افتتاح این مسیر خواهند داشت.

وی با تأکید بر آنکه برنامه سال‌جاری تکمیل ۱۸ تقاطع ناقص بوده، اضافه کرد: احداث یک دسترسی به پارک ارم در محدوده غرب تهران، بخش اول تقاطع غیرهم‌سطح «حکیم ـ تعاون» و دسترسی بزرگراه شهید ستاری به اتوبان شهید لشگری به سمت غرب نیز از دیگر مهم‌ترین پروژه‌هایی است که تا انتهای امسال تقدیم شهروندان می‌شود.

کدام پروژه‌ها تا پایان سال در تهران افتتاح می‌شوند؟ | تکمیل تقاطع‌های ناقص

تسهیل دسترسی و مصرف سوخت کمتر

محمدخانی با بیان آنکه تکمیل تقاطع‌های نیمه‌کاره خیابان‌های تهران مطلقاً به معنای ایجاد ترافیک جدید نیست، تصریح کرد: این تقاطع‌ها در واقع موجب تسهیل دسترسی‌های مردم و جلوگیری از طی مسیر اضافی برای تردد در خیابان‌ها است. افتتاح هرکدام از این پروژه‌ها تا چند کیلومتر از مسیر اضافه شهروندان را کاهش و در نتیجه تأثیر بسیار روشنی بر کنترل ترافیک، مصرف سوخت و البته آلودگی هوا خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری تهران هم‌چنین به احداث تقاطع جدید غیرهم‌سطح در اتوبان ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: این تقاطع از بسیاری از جهات در نوع خود کم‌نظیر است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، استفاده از فناوری‌های نوین برای جلوگیری از یخ‌زدگی معبر است. بخشی از پل به‌وسیله مصالح جدیدی که به‌صورت هوشمند تزریق می‌شود، و بخش دیگر آن بوسیله گرمایش از کف یخ‌زدایی خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر سطح شهر، افزود: امیدواریم در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروژه ارتش، بتوان از این فناوری در دیگر خیابان‌های برف‌گیر پایتخت به‌ویژه در شمال‌شهر استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید استفاده از ترکیب شن و نمک برای یخ‌زدایی، اثرات غیرقابل جبرانی بر روی کیفیت آسفالت دارد. بعلاوه آنکه با بلندکردن گرد و غبار به آلودگی هوا منجر می‌شود.

محمدخانی درباره دیگر پروژه‌های عمرانی شاخصی که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: بخش دیگری از اتوبان شهید بروجردی تا قبل از عید به‌بهره‌برداری می‌رسد. اتوبانی که عملاً بن‌بست انتهای آزادراه تهران ـ ساوه را برای دسترسی به جنوب‌غرب تهران از بین می‌برد. هم‌چنین انتظار داریم فاز نخست آزادراه شهید شوشتری آماده و تحویل شهروندان شود. پارکینگ طبقاتی مینایی و احتمالاً بخشی از پارکینگ طبقاتی نیایش هم افتتاح خواهد شد.

وی درباره پروژه‌های شاخص سال آتی نیز اظهار کرد: طبیعتاً تکمیل تقاطع‌های ناقص هم‌چنان در صدر موضوعات شهرداری تهران است. پروژه‌هایی نظیر تکمیل دسترسی اشرفی اصفهانی به اتوبان جلال، یا به اتوبان همت، همت به یادگار، باقری به بابایی و اتوبان بسیج به محلاتی و از این دست در سال آینده تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.

کد خبر 817746
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha