در حالی که برخی رسانه ها مدعی رویکرد ضدایرانی امیر جدید کویت هستند اظهارات صریح شیخ مشعل احمد الصباح از رویکرد تعامل و همکاری او نسبت به ایران حکایت دارد.

شیخ مشعل امیر کویت

همشهری آنلاین - اسماعیل سلطنت پور:  برخی رسانه ها با اشاره به سمت شیخ مشعل در زمان فعالیت در ریاست گارد ملی کویت که منجر به یک ادعای ضدایرانی و کاهش روابط شد آن قضیه را به رویکرد آتی کویت در دوران امیری شیخ مشعل منتسب می کنند این در حالی است که اظهارات یک ماه قبل شیخ مشعل این ادعا را رد می کند.

ماه قبل شیخ مشعل الاحمد الصباح ولیعهد وقت کویت با سفیر جدید ایران گفته بود: ایران را به عنوان همسایه خود در منطقه می‌دانیم و به توسعه و گسترش همکاری سودمند با تهران علاقه‌مند هستیم.

سفیر کشورمان در کویت هم پس از تقدیم استوارنامه خود ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه مقام معظم رهبری و ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری کشورمان به شیخ مشعل الاحمد، روابط دو کشور را دوستانه ، برادرانه و برخوردار از احترام و اعتماد متقابل توصیف کرد.

در بخشی دیگر از این دیدار جانشین امیر کویت با تاکید بر ضرورت برقراری آرامش در منطقه ابراز امیدواری کرد تا در چارچوب گفت‌وگوها مشکلات منطقه حل و فصل شود.

امیر کویت امروز درگذشت.

در همین رابطه ببینید:

تصاویر لحظه اعلام فوت امیر کویت در تلویزیون

کد خبر 816302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 1
    مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه اصل کشورهای قوی اروپایی وامریکایی که ضد ایرانی نباشن که به لطف همین کشورهای همسایه هستن
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    ضد ایرانی مِد ایرانیشو نمیدونم. فقط میدونم ما الکی با همه بدیم و تلاشی در راه ابهام زدایی و دوستی آفرینی نمی کنیم. معنا نداره دو کشور همسایه با هم در تنش باشن. سیاست دوستانه اونها با آمریکا هم نباید مانع دوستی ما بشه. چین هم رفیق آمریکا در منافع مشترک تجاریست.تنها ایرانه که به دلیل برخی افراد حداقلی از منافع حداکثری گذشته!
  • حمید IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    مالی نیس
  • اﻳﺮاﻥ IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    ﺑﻌﻀﻲ ﻫﺎ ﺩاﺧﻞ ﻛﺸﻮﺭ اﺻﻼ ﻧﻤﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺛﺒﺎﺕ اﺭاﻣﺶ ﺑﺮﺳﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎ ﺩﻧﻴﺎ و ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺭﻭاﺑﻄ ﻗﻮﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻫﺴﺖ اﻳﻦ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻲ ﺑﺎﻳﺪ اﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺮﻭﺩ ﻳﻚ ﭘﺎﺭﺟﻪ ﺷﻮﻳﻢ
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 2
    مهم اینه که نوکر انگل ستان و آمریکا و اسرائیل نباشه که ظاهرا هست