شکستگی خط انتقال آب چمستان به نور در استان مازندران به دلیل بارش شدید باران شب گذشته (۲۳ آذر) قطع آب آشامیدنی مشترکان و حضور ۱۰ تانکر آبرسانی را در پی داشت.

خط انتقال آب

به گزارش همشهری آنلاین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش شدید باران شب گذشته (۲۳ آذر) باعث شکستگی باکس بتنی و خارج شدن لوله انتقال ۵۰۰ میلی متری آب چمستان به نور از مدار انتقال آب شد. آب آشامیدنی شهرهای نور، رویان و ایزد شهر در غرب مازندران قطع شده و با تلاش نیروها مرمت خط انتقال تا ساعت ۲۴ تکمیل خواهد شد و مشترکان به آب آشامیدنی دسترسی خواهند داشت.»
بهزاد برارزاده افزود: «این شکستگی در روستای ایزد خورد، حوالی رودخانه الیمالات، اتفاق افتاد و عملا ۵۰ متر از لوله انتقال آب از مدار خارج شد. جوشکاری و ترمیم لوله در دست انجام است.»
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از شهروندان این منطقه خواست تا زمان ترمیم شبکه و جریان آب تا حوالی امشب از مصرف غیر ضروری آب بپرهیزند. مشترکان در صورت نیاز به آب آشامیدنی می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.
برارزاده یادآور شد: «تانکرهای آبرسانی تا پایداری شبکه آبرسانی و دسترسی کامل شهروندان به آب آشامیدنی در منطقه حضورر دارد.»
شهرستان نور استان مازندران ۱۳ آبان و ۸ آذر سیل را تجربه کرد که بیش از هزار میلیارد ریال به شبکه های آبرسانی غرب مازندران خسارت زد.
مدیر بحران مازندران نیز به همشهری گفت: «بارش باران شدید شب گذشته و بالاآمدن آب مسیل‌ها شرایط اضطراری در نور و چمستان ایجاد کرد و با قطع آب بخشی‌هایی از شهرهای ایزدشهر، چمستان و نور همراه بود و خسارت دیگری در استان نداشت.»
حسینعلی محمدی افزود: «پیگیر تامین اعتبار برای بازسازی دو دهنه پل در پرچور بخش مرکزی شهرستان عباس آباد هستیم که به دلیل طغیان رودخانه بر اثر بارش های پاییز امسال آسیب دید و تخریب شد.»

بیشتر بخوانید:

بارش برف پاییزی در مازندران ؛ وضعیت راه‌های این استان شمالی

کد خبر 816050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha