رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه گفت: هرگونه تلاش برای حذف حماس و سایر گروه‌های مسلح از توافق پس از جنگ یک توهم است.

اسماعيل هنيه

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که طی آن به ادامه جنگ در نوار غزه «تا پیروزی و نابودی حماس» متعهد شده بود، با بیان اینکه این جنبش از هر طرح و ایده‌ای برای پایان دادن به جنگ در غزه استقبال می‌کند، تاکید کرد: هر گونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس ناموفق خواهد بود و یک توهم و سراب است.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس طی یک سخنرانی تلویزیونی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد توقف جنگ در نوار غزه و تلاش‌های عربستان و کمیته وزارتی مشترک عربی- اسلامی برای متوقف کردن جنگ در این باریکه استقبال کرد.

هنیه همچنین از کشورهای عربی درخواست کرد که همه گزینه‌ها را برای متوقف کردن تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کار گیرند.

حماس برای گفت‌وگو با اسرائیل آماده است

هنیه همچنین تاکید کرد که نظم بخشیدن به «خانه فلسطینی»، روند سیاسی تضمین‌کننده حق فلسطینیان برای برپایی کشور مستقل‌شان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی گفت: حماس برای گفت‌وگو با اسرائیل آماده است و امیدوار است که گفت‌وگوهای آینده بتواند «خانه فلسطین را هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه» سامان دهد. ما آماده گفت‌وگو در مورد هر ترتیب یا ابتکاری هستیم که می‌تواند به تجاوز پایان دهد» و به «مسیری سیاسی که حق مردم فلسطین را برای داشتن کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس تضمین می‌کند» منجر شود.

تلاش برای حذف حماس توهم است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی ضربه‌ای کاری به پیکره رژیم اشغالگر وارد کرد و این رژیم و رهبری نظامی و سیاسی آن را به لرزه درآورد. دلاوری‌های گردان‌های القسام و مقاومت در حال نمایش است و این دلاوری‌ها خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در ادامه هشدار داد که هرگونه تلاش برای حذف حماس و سایر گروه‌های مسلح از توافق پس از جنگ یک توهم است و گفت که «جناح‌های مقاومت» باید در این روند مشارکت داشته باشند.

اظهارات هنیه یک روز پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کشور فلسطینی مورد بحث نیست و قول داد که هرگز «اشتباه اسلو» را تکرار نخواهد کرد.

توافق صلح ۱۹۹۳ که نقشه راهی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین ایجاد کرد. در حالی که تل آویو قبلاً این ایده را به طور اصولی پذیرفته، روند ایجاد شده توسط توافقنامه اسلو مدت‌هاست که شکسته شده و بیش از ۳۰ سال بعد، نیروهای صهیونیستی به اشغال کرانه باختری ادامه می‌دهند؛ جایی که پایگاه‌های شهرک‌سازی یهودیان در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند.

کد خبر 815849
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • رضا هاشمزهی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    5 19
    حماس اگر می خواهد جنگ زود تمام شود تیمهای ترور خلبانان صهیونها را تشکیل دهد.از دیروز مرحله سوم جنگ شروع شده و تا سوم دی ادامه خواهد یافت.
  • US ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    5 6
    ببین با محمود عباس بستن. بهتر مثل ملامصطفی بارزانی جایی دست و پا کنید.
  • US ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    22 5
    چرا استارت این جنگ زدی که حالا بخواهی مذاکره کنی؟
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    19 4
    جالبه اونا می‌گن جنگ، تو میگی توافق؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    21 2
    با یک اشتباه غزه را نابود کرد وجایگاه حماس را در بین مردم فلسطین تقلیل داد
  • حزب الله سعید US ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    7 6
    مگه قرار نیست کلا اسرائیل را از مناطق اشغالی بیرون بکنید مگه چیزی به نام گفتگو هم‌وجود دارد بجنگید تا اشغالگران بیرون بروند پس این همه شهدا برای چی بود چهار تا زندانی و بعد گفتگو اینا دیگه کی هستند جواب این همه کشته های فلسطینی را کی میده گفتگو یعنی چی طرف مملکت و ویران کرده بعد شما بیایید گفتگو بکنید ۷۰۰۰ نفر شهید میلیونها نفر آواره قزه شده سرزمین متروکه پس برای چی حمله کردین به اسرائیل اگه‌حمله کردین تا آخر بجنگید اینها اسرائیلی های غاصب رفتنی هستند با خون شهدا بازی نکنید مذاکرات بی مذاکره بجنگید تا کل کفتار های صهیونی نابود بشوند
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      8 4
      غزه صحیح هست نه قزه ، عاقبت کلاس های آموزشی مجازی میشه این !!!
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 0
      خیلی عاشق جنگی بفرما
  • ناشناس IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    2 0
    سیاست چیز بیخوذیه .یه روز میگه میکشیم .روز دیگه میگه ما که با هم مشکل زیادی نداریم .آماده مذاکره هستیم .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    2 0
    هنیه نگران نباشد عربستان وامارات عربی هزینه بازسازی غزه را کاملا بعهده گرفتن اما پولی بدست کسی نخواهند داد مستقیم ورود خواهند کرد