ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در همایش اقتصاد ایران، سیاست‌های دولت سیزدهم را برای اصلاح مسیر اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: دولت‌اش در صدد است تا ناترازی‌های بودجه، بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی را کم کند و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد.

رئیسی

به گزارش همشهری، او در عین حال راهبرد دولت برای تحول در اقتصاد را توزیع درآمدها و عدالت ترسیم و تاکید کرد: بانک مرکزی باید جلوی اضافه برداشت بانک‌ها را بگیرد تا تورم کاهش یابد.

اعلام ۴ راهبرد دولت برای اصلاح مسیر اقتصاد | اقدامات دولت برای اصلاح ساختارها در نظام اقتصادی را ببینید

اراده دولت برای رفع ناترازی‌ها

وزیر اقتصاد با تاکید بر اراده جدی مغز اقتصادی دولت بر رفع ناترازی‌ها و اصلاح ساختارهای مولد ناترازی، گفت: منابع ارزی مازاد برای توسعه کشور کاهش یافته و دسترسی اقتصاد به ارزهای جهان‌روا کم شده است.

احسان خاندوزی، با یادآوری این‌که اقتصاد ایران از سده‌های گذشته تا امروز در دوره‌های زمانی مختلف درگیر ناترازی بوده است، گفت: در دوره پهلوی ناترازی‌ها با وابستگی به درآمد نفتی و کمک کشورهای غربی به ایران پوشش داده می‌شد، در دوره جنگ تحمیلی با الگوی تلفیقی کنترل دولتی و حرکت جهادی پوشش داده شد. او ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ با تحریم‌های نفتی و بانک مرکزی پرده از سیاست‌هایی که مولد ناترازی‌ها بودند برداشته شد و ناترازی‌ها بیشتر خود را نمایان کرد.

خاندوزی با بیان اینکه اصلاح ساختارها می‌تواند در الگوها و با پیامدهای مختلفی صورت گیرد، تاکید کرد: تمرکز ما بر انتخاب الگوی بهینه‌ در اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌هاست که انتخاب الگوی بهینه در شرایطی که اقتصاد ما چندین سال تورم را پشت سر گذاشته است، بسیار حساس است.

کد خبر 815165
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha