فرمانده کل ارتش گفت: الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهد کرد.

سید عبدالرحیم موسوی  فرمانده ارتش

به گزارش همشهری آنلاین، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خداوند متعال را شاکریم که پس از مدت‌ها کار، تلاش، طراحی و برنامه ریزی امروز یک مرحله دیگری از ارتقای توان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهدیم.

وی ادامه داد: ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که بایستی پرنده‌ای داشته باشیم که همه چیز آن از درون توسط دانشمندان داخلی کشورمان ساخته شده باشد و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت‌هایی را که فعلاً ما توانایی انجام آن را نداریم و یا مجبوریم با هزینه‌های گزاف آن ماموریت‌ها را انجام بدهیم را انجام دهد؛ این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایش چندی پیش، آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: حدود یک ماه قبل بخشی از این پرنده‌های تازه مسلح شده به نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند؛ امروز مرحله دوم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید که نمونه‌هایی از آن را به عنوان نماینده مناطق مختلف نیروی هوایی شاهد بودید در این مراسم به مناطق مختلف نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند و توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان بایستی در راهبردها، راکنش های نبردهای هوا به هوای خود را به خصوص در ابعاد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند و نیروی پدافند هوایی امروز در این عرصه دست بالایی در نبردهای هوایی خواهد داشت.

ساخت هواپیمای بدون‌ سرنشین با قیمت پایین

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد هم در آیین الحاق پهپادهای کرار به مناطق پدافندی اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم. وی گفت: در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از تحقیقات بسیار زیاد و یک کار علمی، دانشی و کار شبانه روزی و مشترک بین نیروی پدافند هوایی و وزارت دفاع طی یک سال موفق شدیم برای اولین بار در کشور پروژه پهپاد مسلح را با موشک مجید به انجام برسانیم و دستور فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه باید این پهپادها به تولید انبوه برسد و در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار بگیرد در این مدت کوتاه اجرا شد و توانستیم پرنده‌های بدون سرنشین مسلح به موشک مجید را به نیروهای پدافند الحاق کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان داشت: امروز در این مراسم بخشی از پهپادهای کرار مجهز به موشک مجید به عنوان نمونه به مناطق مختلف پدافندی در کشور اعزام می شوند و در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی قدرتمند پدافند هوایی قرار می‌گیرند. امروز پهپاد کرار یک دستاورد بزرگ ساخته شده به دست جوانان کشورمان است که به سازمان رزم پدافند هوایی ارتش ملحق شد.

سرتیپ صباحی فرد گفت: هواپیماها و پهپادهای بدون سرنشین از لحاظ قیمت قابل قیاس با هواپیماهای با سرنشین نیستند و ما می‌توانیم با قیمت بسیار پایین‌تر عملیات هایی که یک هواپیمای با سرنشین انجام می دهد را با پهپادهای کاملاً ایرانی و بومی انجام دهیم و از امکاناتی که دارد استفاده کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه شاهد ظلم و جنایت دشمنان در غزه هستیم، افزود: این فرمان مدبرانه رهبر معظم انقلاب بیشتر به ما یادآور ما می شود که فرمودند "حیات یک ملت وابسته به مولفه های قدرت است و اگر قوی نباشیم به ما زور می گویند" در این برهه برای ما بیشتر یادآوری می شود.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر عناصر اقتدار خود راه مقابله با دشمن است، تاکید کرد: بر همین اساس و رهنمود، متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش با تحلیل دقیق از صحنه رزم پدافند هوایی و تهدیدات امروزی هوایی، بر افزایش قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قدرت پهپادی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در نبرد هوایی بوده و در سطوح مختلف تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی قابل تعریف است، گفت: پهپاد نقش مهمی در کوتاه کردن زمان نبرد، سرعت عمل در غافلگیری و ایجاد فضای ابهام برای دشمن دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: پهپادهای ارتش امروزه در زمینه کشف و مراقبت، جمع آوری اطلاعات، شناسایی، رهگیری، تعقیب و هدف رزم هوایی نقش آفرینی می کنند.

وی درباره کشورهای دارای پهپاد نیز گفت: اولین بار است که دستاوردهای پهپادی رونمایی شد و برای اولین بار در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد و در دنیا هم چند کشور انگشت شمار از این توانمندی برخوردارند و ما در ایران هر آنچه که داریم به نمایش می گذاریم تا دنیا ببینند.

کد خبر 814661
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایران ایرانی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    عشق است وطنم ایران ....مرگ بر وطن فروشان گشنه