۳۸ سال پیش در چنین روزی خبر متلاشی شدن تشکیلات حزب دموکرات در چند شهر و دستگیری ۲۵ نفر از عوامل آن تیتر بزرگ صفحات حوادث روزنامه‌ها شد.

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین: روزنامه اطلاعات در ۱۹ آذر ۶۴ اینگونه نوشت: مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی و کردستان در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد تشکیلات شهرستان حزب منحله دموکرات در شهرهای صائین‌دژ، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، سنندج، سقز و مهاباد متلاشی شده و در بوکان ۲۵ تن از عوامل و ایادی آنها دستگیر شده‌اند.

برادر عباد مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی و کردستان گفت: چند نفر از جنایت پیشگاه خود فروخته و جاسوسان عراقی که قصد انتقال دو بمب قوی به تهران را داشتند اخیرا در آذربایجان غربی دستگیر شده‌اند.

وی افزود: عناصر مزدور بمب‌گذار با استفاده از امکانات مالی که توسط رژیم بعثی عراق در اختیار آنان قرار می‌گیرد، به خرابکاری در داخل کشور می‌پردازند و در این خرابکاری‌ها، گروهک‌های ضد انقلاب نیز به صورت مزدور در خدمت دشمن قرار گرفته و تسهیلات لازم را برای رژیم عراق فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت الهی سربازان گمنام اسلامی، موفق شده‌اند با هوشیاری تعداد زیادی از عناصر بمب‌گذار در داخل ایران را شناسایی کنند.

مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی و کردستان با اشاره به تسلط کامل نیروهای اسلام بر گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه افزود: سربازان گمنام اسلام به پیروی از مکتب حیاتبخش اسلام سعی دارند عناصر سرمنشا به خصوص تروریست‌ها را دستگیر کنند و به همین خاطر به کلیه عناصری که در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در رابطه باگروهک‌های تروریست و ضدانقلاب فعالیت دارند، هشدار می‌دهیم که هر چه سریعتر خود را به ادارات اطلاعات معرفی کنند و بدانند که ما بر کلیه اعمال آنها تسلط کامل داریم.

سقوط خانه تیمی در خیابان دلشاد| چند نفر از اعضای مجاهدین کشته شدند؟

وی یادآورشد: در همین مدت سربازان گمنام امام زمان «عج» موفق شده‌اند تعدادی از جاسوس‌های رژیم بعثی عراق را در این منطقه دستگیر کنند.

از سوی دیگر با به بن بست رسیدن گروهک دموکرات، سران آن نیز آواره شده‌اند و هر روز خود را به گروه دیگر وابسته می‌کنند. امروز رشوه‌گیری و رشوه‌خواری در داخل حزب منحله دموکرات به اوج خود رسیده و از سوی دیگر سران گروهک کومله بیشرمانه در یک رادیوی خارجی اعتراف می‌کنند که کلیه تسلیحات خود را از عراق می‌گیرند و مزدوری آنها را قبول کرده‌اند.

برادر عباد در پایان یادآور شد: تا کنون افراد رده بالایی مانند اعضای سابقه‌دار و قدیمی حزب منحله کومله، مسئول تشکیلات کمیته حزب دموکرات در شهرستان بوکان، مسئول کمیته حزب دموکرات در شهرستان سقز و مشاور سابق کمیته مرکزی، فرمانده نیروهای «عزیز» در شهرستان سقز، معاون سابق نیروهای حزب منحله دموکرات، مسئول آموزش و پرورش حزب منحله دموکرات و دو نفر از اعضای هیات اجرایی آموزش و پرورش این گروهک، خود را به نیروهای اسلام تسلیم کرده و امان نامه دریافت داشته‌اند.

کد خبر 814433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha