معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور از سفر نخست وزیر سوریه طی امروز ۱۷ آذر به تهران خبر داد و گفت که این سفر در راستای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته و حضور در پانزدهمین اجلاس کمیته عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه به میزبانی تهران است.

حسین عرنوس

به گزارش همشهری آنلاین، «محمد جمشیدی» معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: نخست وزیر جمهوری عربی سوریه عصر امروز به دعوت معاون اول رئیس جمهور کشورمان در صدر هیاتی بلندپایه وارد تهران می‌شود و فردا- شنبه ۱۸ آذر مورد استقبال محمد مخبر معاون رئیس جمهور قرار می گیرد.

معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور افزود: حضور در پانزدهمین اجلاس کمیته عالی مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران و دیدار با رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی از دیگر برنامه های سفر سه روزه «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه به تهران است.

جمشیدی عنوان کرد: در راستای اجرایی کردن توافقات شکل گرفته در سفر امسال رییس جمهور کشورمان به سوریه و محورهای مورد توافق در آن سفر که پس از برگزاری جلسات کمیسیون های مشترک دو کشور نهایی شده است، در سفر عرنوس به تهران اسناد همکاری مشترک به امضا می رسد.

گفتنی است همکاری های گسترده اقتصادی در زمینه های گمرکی، بانکی، ایجاد مناطق تجاری مشترک، گردشگری، انرژی، تامین برق و... از جمله زمینه هایی است که در این سفر توسط هیات های عالی رتبه ایران و سوریه مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی می شود.



کد خبر 814053
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha