عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد کردیم که برای موتورسواران خط ویژه اختصاص دهیم چون ما نمی‌توانیم آمار موتورسواران را کاهش دهیم و چاره‌ای جز ساماندهی آنها نداریم.

موتور

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری‌آنلاین با اشاره به افزایش آمار تصادفات موتورسواران، گفت: مردم این نوع حمل‌‍ونقل را انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خط ویژه شاید یکی از راه‌های مناسب برای ساماندهی باشد، افزود: این خطوط چند حسن دارد؛ اولا موتورسیکلت‌ها در بین خودروها پراکنده نمی‌شوند و آسیب‌هایشان کمتر خواهد شد، دوم اینکه وقتی در این خط ویژه حرکت کنند موظف به اجرای قوانین و مقررات خواهند و سوم اینکه در معابر دیگر همانند پیاده روها عبور نخواهند کرد و سرعتشان کم می‌شود.

آقامیری ادامه داد: ما با اجرای این طرح، وضعیت موتورسیکلت‌ها در سطح شهر را آرام سازی و منظم خواهیم کرد و از این وضعیت ناهنجاری خارج می‌کنیم. این باعث می‌شود که برخوردها، تصادفات و عدم رعایت قوانین نیز کاهش یابد. سال گذشته این پیشنهاد توسط کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر به پلیس راهور داده شد و قرار بود در چند خیابان مرکزی سطح شهر این مدل پیاده سازی شود اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این پیشنهاد کمیسیون، صرفا تمام شهر منظور ما نبوده بلکه نقاطی را مدنظر داریم که تردد موتورسیکلت سوارها بیشتر است. پیشنهاد دادیم قسمتی از مسیر تندرو را به موتورسیکلت سواران اختصاص دهند که نیاز به مرتفع سازی سطح زمین هم نباشد و با خط کشی بتوانیم آن را اجرا کنیم. در هر خیابانی که عارضه ترافیکی اعمال شود باید پلیس راهور ورود کند اما همچنان پلیس اقدامی در این زمینه نداشته است.

کد خبر 813783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha