رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه شنبه) قانون جرم انگاری به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن را تصویب کرد و گفت که کشورش به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای تا زمان توقف تجاوزگری علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داد.

مهدی المشاط

به گزارش همشهری آنلاین از شبکه المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این باره اظهار داشت: عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی خیانت به امت عربی و اسلامی، اسلام و ملت‌ها است.

وی گفت: رژیم های سازشگر ابزاری در چارچوب پروژه صهیونیستی هستند و همه اقدامات آنها در راستای خدمت به منافع این رژیم است.

المشاط تاکید کرد: این قانون به یمن اجازه می‌دهد تا در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت و مقاومت فلسطین به طور موثرتر و رسمی‌تر حرکت کند. تصویب این قانون در راستای تقابل با سیاست بد عادی‌سازی روابط تعدادی از رژیم‌های منطقه به رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون جرم انگاری به رسمیت شناختن دشمن و عادی سازی روابط با آن بیانگر همه آزادگان جهان است نه ملت یمن.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خاطرنشان کرد: موضع یمن در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ثابت و تغییر ناپذیر است. ما به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به هر طریق ممکن ادامه خواهیم داد تا تجاوزات و نسل کشی برادران ما در غزه متوقف شود.

قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکل اعم از مستقیم و غیر مستقیم، ۲۳ آبان در جلسه همبستگی در پارلمان یمن برای حمایت از مردم فلسطین به تصویب رسیده بود.

ارتش یمن پیش از این در چارچوب حمایت از ملت و مقاومت فلسطین چند کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و تنگه باب المندب را هدف قرار داده بود.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 813465
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha