فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، حدود ۱۵ هکتار از عرصه های جنگلی آغوزبن را درگیر حریق دانست و عنوان کرد: آسیب جدی به درختان نرسیده است.

آتش  سوزی - جنگل

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد قربانی لرد، با اشاره به وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها و وقوع حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار، اظهار کرد: آتش سوزی در سطح جنگل های منطقه آغوزبن از دیشب آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد، افزود: علیرغم حضور نیروهای حفاظتی در سطح منطقه و تلاش برای مهار آتش، شاهد تداوم آتش سوزی به دلیل وزش باد گرم هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان حدود ۱۵ هکتار از عرصه های مذکور را درگیر حریق دانست و عنوان کرد: آسیب جدی به درختان نرسیده و در حال اطفای آتش در سطح هستیم.

قربانی لرد، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست و هلال احمر و آتش نشانی و بسیجی و مردمی در حال مهار آتش هستند، گفت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر، امکان تردد خودرو وجود ندارد و لذا نیروها با استفاده از تجهیزات انفرادی همچون بیل و چنگک و آتش کوب و کوله آبپاش و.. اقدام به اطفای حریق می کنند.

وی از اطفای کامل آتش طی ساعات آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، اما کاهش رطوبت کف جنگل و وجود شاخ و برگ های خشک موجب گسترش حریق می شود؛ در حال حاضر آتش کنترل شده و به صورت لکه ای در حال اطفا هستیم.

کد خبر 813433
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    15هکتار سوخته ولی هیچ درختی آسیب ندیده؟ کی دیده؟ کی شنیده؟ لابد خودشونو بیمه آتش سوزی کردن