مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد با برتری تیم بانک‌شهر، شکست ملی‌پوشان و پیروزی روس‌ها به پایان رسید.

ليگ كشتي

همشهری آنلاین- عصر دیروز قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد معرفی شد؛ تیم بانک‌شهر قهرمان این فصل بود. اتفاق مهم دیدار پایانی، شکست کشتی‌گیران ایرانی مقابل روس‌ها بود. 5کشتی‌گیر روس در تیم‌های فینالیست این دوره از مسابقات حاضر بودند که هر 5نفر توانستند کشتی‌گیران ایرانی را شکست دهند. بی‌نظمی در سالن مسابقات و حضور افراد نامرتبط کنار تشک ازجمله اتفاقات ناخوشایند فینال بود که نشان داد هنور فاصله زیادی تا برگزاری مسابقات با استانداردهای جهانی وجود دارد.

5روس برنده

تیم بانک‌شهر که سال گذشته به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بود، امسال با شکست‌دادن تیم انبوه‌سازان هوتن، توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. بانک‌شهر 2کشتی‌گیر روس به خدمت گرفته بود و تیم انبوه‌سازان 3کشتی‌گیر روس را در ترکیب خود جای داده بود. هر 5کشتی‌گیر توانستند رقبای ایرانی خود را شکست دهند و این یکی از نقاط تاریک این رقابت‌ها بود. زائور اوگوئف، عباس گاژی ماگمدوف، شامیل ممدوف، اینالبک شریئف و رسول گاژی ماگمدوف 5کشتی‌گیر روس بودند که توانستند رقبای ایرانی خود را شکست دهند.

شکست ملی‌پوشان

امیرمحمد یزدانی‌ دارنده 2مدال نقره جهان، یونس امامی دارنده 2برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی، محمد نخودی دارنده 2نقره و یک برنز جهان، ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی 2023 بودند که هر سه در مقابل رقبایشان مغلوب شدند. امامی و یزدانی به کشتی‌گیران روس باختند و نخودی ‌مقابل سوادکوهی کشتی را واگذار کرد.

پخش زنده و بی‌نظمی

مسابقات فینال از شبکه3 پخش زنده داشت ولی پخش آگهی تبلیغاتی بین هر کشتی باعث شده بود که ابتدای برخی ‌کشتی‌ها پخش نشود! اینطور که بیننده با نتیجه‌ای جز صفر بر صفر وارد کشتی می‌شد! همین مسئله سبب کلافگی بینندگان شده بود. هرچند سعی شده بود مسابقات در قاب تلویزیون منظم به‌نظر برسد ولی حضور افراد نامرتبط در کنار تشک‌ها آزاردهنده بود. حضور افراد غیرمرتبط کنار تشک که غالبا گوشی موبایل دستشان بود، نمونه‌ای از بی‌نظمی‌ای بود که نشان داد با برگزاری مسابقات در سطح جهانی فاصله زیادی وجود دارد.

10میلیارد هزینه کشتی‌نگرفتن

تیم بانک‌شهر در پایان لیگ به‌عنوان قهرمانی رسید، تیم هوتن نایب‌قهرمان شد و تیم دانشگاه آزاد روی سکوی سوم ایستاد. عدم‌حضور ملی‌پوشان مطرح ازجمله حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد از نکات قابل‌توجه این رقابت‌ها بود. شنیده می‌شود رئیس فدراسیون برای استراحت این کشتی‌گیران و البته اینکه وسوسه مبالغ لیگ نشوند مبلغ قابل‌توجهی که جمعش به حدود 10میلیارد می‌‎رسد به این کشتی‌گیران داده تا با خیال راحت و بدون دغدغه مالی فقط خودشان را برای حضور در المپیک پاریس آماده کنند.

کد خبر 812137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha