آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد اختلاف قیمت بعضی انواع میوه ها با سطح شهر به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است.

بازار میوه

به گزارش همشهری آنلاین، با افزایش نسبی قیمت میوه در مغازه‌های سطح شهر اختلاف قیمت با نرخنامه میادین میوه و تره‌بار دست‌کم در دو قلم میوه پرتقاضا شامل پرتقال و سیب زرد به ترتیب به ۱۸۰ و ۱۲۰ درصد رسیده است. در هفته‌های اخیر قیمت پرتقال در میوه‌فروشی‌ها با افزایش همراه بوده و در بعضی مناطق برای برخی ارقام این میوه شاهد قیمت‌های ۶۰ هزار تومان به بالا هستیم. با این حال میانیگن قیمت پرتقال تامسون شمال در میوه فروشی‌ها در روزهای اخیر حدود ۳۵ هزار تومان بوده که ۳برابر قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار است. سیب زرد و قرمز نیز از جمله میوه‌هایی هستند که قیمت آنها در مغازه‌ها بیش از دو برابر میادین است.

افزایش قیمت میوه در میادین

در عین حال قیمت میوه در خود میادین میوه و تره‌بار نیز در مقایسه با ماه گذشته افزایشی بوده است. نرخنامه جدید میادین حاکی از این است که دست‌کم ۷ قلم میوه شامل نارنگی، انار، خرمالو، کیوی، لیموشیرین، خیار و موز در مقایسه با هفته پایانی آبان‌ماه رشد قیمت داشته‌اند که در این میان کیوی و خرمالو با ۱۰ هزار تومان افزایش، بیشترین تغییرات قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت جدید میوه در میادین و مغازه‌ها | اختلاف قیمت بعضی میوه ها با بازار به ۱۸۰ درصد رسید

کد خبر 812133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • RU ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 2
    طنز قشنگی بود ! میوه های میادین تره بار درجه ۳ و ۴ است .
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    مغازه دارهم میوه درجه ۳ رو به قیمت درجه ۱ میده
  • ناشناس DE ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دلیل تفاوت قیمت کیفیت خوب میوه ها در مغازه ها و بی کیفیتی و وازد بودن میوه ها در میادین تره بار است ،فراموش نکنیم در میادین تره بار میوه های نسبتا خوب جدا و به قیمتی بشتر به مشتریان خاص فروخته میشود و ناظرین سکوت