شواهد غیرقابل انکاری از قاچاق اعضای بدن قربانیان فلسطینی جنگ غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی بدست آمده است.

اعتراف صریح افسر پیشین ارتش رژیم صهیونیستی

همشهری آنلاین: حدود ۵ سال پیش در سال ۲۰۱۸، روزنامه عبری زبان هاآرتص، در گزارشی اعلام کرد که تل آویو به قطب قاچاق اعضای بدن انسان تبدیل شده است. این گزارش در آن زمان با سر و صدای زیادی همراه شد و حتی سخنگوی وقت کابینه رژیم صهونیستی چنین موضوع را رد کرد و مدعی شد که کنست در سال ۲۰۰۸ قانون ممنوعیت خرید و فروش اعضای بدن را تصویب کرده است. با این حال، این گزارش تنها گزارشی نبود که قاچاق اعضای بدن انسان در مقیاس گسترده در اسرائیل را تائید می‌کرد. قبل از آن در سال ۲۰۱۵ نیز پارلمان اروپا در گزارشی مفصل تائید کرده بود که پزشکان و بیماران اسرائیلی نقش عمده ای در تجارت بین المللی اعضای بدن انسان ایفا می‌کنند و مقصد عمده این تجارت سیاه در ابتدا اروپای شرقی و در مرحله دوم دیگر مناطق جهان است. در این گزارش آمده بود که اسرائیل نقش کلیدی در خرید و فروش اعضای بدن انسان دارد. تجارتی که کشورهای جمهوری آذربایجان، قبرس، کوزوو، ایالات متحده، کاستاریکا، پاناما، اکوادور و کلمبیا را نیز درگیر کرده، اما در نهایت قطب اصلی این خرید و فروش‌ها به تل آویو می‌رسد. با این حال هرچه که تا کنون از قاچاق بدن انسان در اسرائیل منتشر شده در مقایسه با رونق این تجارت کثیف در جریان جنگ غزه مانند قطره‌ای در دریاست.

جسد دزدی در جنگ غزه

درباره قاچاق اعضای بدن فلسطینیان در جنگ غزه، گزارش‌های مستندی وجود دارد. مفصل‌ترین این گزارش‌ها از سوی دیده بان حقوق بشر اروپا- منتشر شده و این نهاد غیردولتی اروپایی در تازه ترین گزارش خود، سرقت اجساد فلسطینیان قربانی با هدف سرقت اعضای بدن آن‌ها را تائید کرده و می‌گوید مستندات و مدارک غیرقابل انکاری از جمله اظهارات و مشاهدات پزشکان درباره سرقت و دستکاری اجساد فلسطینیان وجود دارد. این گزارش آمار شهدای غزه در بمباران جنگ اخیر را بیش از ۲۰ هزار می‌داند و معتقد است که اجساد همه این ۲۰ هزار نفر هنوز کشف و یا دفن نشده‌اند و احتمالا بخشی از این اجساد هدف دستبرد و قاچاق اعضا قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید:

تحریم اقتصادی رویکرد مقابله با کشتار صهیونیستی

حماس پیش شرط‌ آزادی اسرای نظامی صهیونیست را اعلام کرد


ارتش اسرائیل، متهم ردیف اول

در سرقت اجساد با هدف قاچاق اعضای آنان، ارتش رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول است. در گزارش دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه به هجوم نظامیان صهیونیست به بیمارستان‌های شفا و اندونزی در شمال غزه اشاره و گفته شده است که حداقل تاکنون ۱۸۵ جسد از سوی ارتش ربوده شده، اما فقط ۱۱۱ جسد به غزه بازگردانده و سرنوشت دیگر اجساد مشخص نیست. براساس گزارش یورونیوز نیروهای ارتش صهیونیستی همچنین در یک مورد یک گور دسته جمعی در حیاط بیمارستان شفا را که بیش از ۱۰ روز از زمان دفن اجساد در آن می‌گذشت، نبش قبر کرده و اجساد آن را با خود برده‌اند.

یک جنایت جنگی

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه جنایات جنگی متعددی از جمله کشتار غیرنظامیان و حمله به اماکن غیرنظامی مانند بیمارستان و مسجد مرتکب شده و اکنون ضبط و دستبرد اجساد نیز به کارنامه جنایت‌‎های جنگی آن‌ها افزوده شده است. این در حالی است که کنوانسیون چهارم ژنو مصوب سال ۱۹۴۹، طرفین جنگ را ملزم به احترام به اجساد کشته شدگان کرده و غارت، مثله کردن، یا هرگونه رفتار غیرمحترمانه با اجساد را غیرقانونی می‌داند.

شواهد جنایت

آن چه به عنوان شواهد و مستندات سرقت اعضای بدن قربانیان فلسطینی در جنگ غزه منتشر شده، بر مبنای گزارش پزشکان حاضر در میدان جنگ است. طبق گزارش‌ دیده بان حقوق بشر مدیترانه-اروپا، متخصصان پزشکی در غزه ناپدید شدن اندام‌های حیاتی مانند کبد، کلیه‌ها، قلب، حلزونی گوش و قرنیه برخی اجساد را تائید کرده‌اند، با این حال آن‌ها گفته اند که سرقت اعضای همه اجساد را نمی‌توان به طور دقیق ردیابی کرد، چون برخی اجساد از قبل دارای آثار جراحی بوده‌اند و در مواردی برخی اندام‌های مصنوعی مانند چشم پلاستیکی بر روی این اجساد جایگزین شده یا در برخی موارد پوست اجساد به طرز غیرقابل محسوسی برداشته شده است.

قاچاقچیان سابقه دار

درباره قاچاق اعضای بدن انسان در اسرائیل مستندات قابل اتکایی وجود دارد. گزارش یورنیوز در این ارتباط به نقل قولی از دکتر «میرا وایس»، ساکن مناطق اشغالی استناد می‌کند. این پزشک اسرائیلی تائید کرده است که اعضای بدن فلسطینیان کشته شده در درگیری‌ها در حد فاصل سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ در تحقیقات پزشکی در دانشگاه‌های اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته و در مواردی نیز به بدن بیماران اسرائیلی پیوند زده شده است. از سوی دیگر، آموزه‌های یهودی نیز پیوند و برداشت اعضای بدن دیگران برای نجات جان انسان‌ها را مجاز می‌داند. همچنین در گزارشی از نشریه آمریکایی نیوزویک به تحقیقاتی اشاره شده که براساس آن در سال ۲۰۱۴ برخی مقامات بلندپایه استفاده از پوست اجساد فلسطینیان و کارگران آفریقایی مرده برای معالجه اسرائیلی ها و سربازان دارای سوختگی در جنگ را تائید می‌کنند. در این گزارش، مدیر بانک پوست اسرائیل گفته است که ذخیره «پوست انسان» در بانک پوست اسرائیل به ۱۷ متر مربع رسیده که بیشترین میزان در جهان است. همچنین گزارش تلویزیون آمریکایی سی.ان.ان در سال ۲۰۰۸، اسرائیل را بزرگترین مرکز تجارت جهانی اعضای بدن انسان معرفی کرده بود.

اعتراف پزشک صهیونیست

قاچاق اعضای بدن انسان حتی از سوی منابعی در خود تل آویو نیز مورد اذعان گرفته است. گزارش دو روز پیش نیوزویک ضمن تائید قاچاق اعضای بدن قربانیان جنگ غزه، به نقل قولی از دکتر «یهودا هیس» در سال ۲۰۰۹ اشاره می‌کند. دکتر هیس که در آن زمان رئیس پزشک قانونی تل آویو بوده است، گفته بود که متخصصان پزشک قانونی تل آویو بدون رضایت خانواده‌ها، از پوست، قرنیه، استخوان‌ها و دریچه‌های قلب متوفیان فلسطینی یا مهاجران آفریقایی برای پیوند به بیماران اسرائیلی استفاده کرده‌اند. نیوزویک همچنین به نقل قولی از ارتش اسرائیل استناد کرده که در آن قاچاق اعضای بدن تائید شده، اما ارتش ادعا دارد که این جریان در دهه ۱۹۹۰ پایان یافته است، ادعایی که با مشاهدات امروز در جنگ غزه همخوانی ندارد. در واقع جنگ غزه نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی اگر بزرگترین قاچاقچی اعضای بدن انسان در جهان نباشد، حتما یکی از بزرگترین آنهاست.

کد خبر 811793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا هاشمزهی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    با اصل پیوند اعضا محالفم