رئیس پلیس راهور کشور از پیشنهاد معاونت حقوقی این پلیس به دولت برای فروشی کردن پلاک‌های رند خودرو که در اختیار پلیس است، خبر داد.

تعویض پلاک - پلاک رند - پلاک خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به اینکه از نظر پلیس پلاک رُند پلاکی است که همه اعداد آن یا ۴ یا ۵ رقم آن تکراری باشد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴.۵ میلیون پلاک رُند وجود دارد که پلیس همه آنها را جمع آوری و توقیف کرده است.

وی با بیان اینکه پلاک‌های رُند به این دلیل توقیف شده‌اند که از خرید و فروش آنها جلوگیری شود، افزود: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که امکان فروش پلاک‌های رُند مانند شماره تلفن‌های رُند وجود داشته باشد تا افرادی که تمایل دارند، هزینه آن را پرداخت کنند و صاحب این پلاک‌ها شوند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قرار است تا پول خرید و فروش پلاک‌های رُند به خزانه دولت واریز شود، تصریح کرد: معاونت حقوقی پلیس پیشنهاد این طرح را به دولت داده است تا دولت؟، در صورت موافقت، این طرح را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و خرید و فروش این پلاک‌ها قانونی شود.

هادیانفر در واکنش به عکسی از یک ماشین لاکچری با اعداد تکراری متذکر شد: این پلاک از نظر پلیس رُند محسوب نمی‌شد چراکه ۳ عدد به صورت تکراری در آن وجود دارد؛ پلاکی که فقط دو عدد یا یک عدد تکراری داشته باشد از نظر پلیس رُند است.

وی افزود: پلیس می‌تواند جلوی تکرار یک یا ۲ عدد را بگیرید و بیشتر از آن امکانش نیست چراکه عدد کم می‌آید و شماره‌گذاری خودرو با مشکل روبه‌رو می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان با اشاره به انتشار برخی از عکس‌های خودروهای لاکچری با پلاک‌های رُند در فضای مجازی گفت: این عکس‌ها فتوشاپ هستند چراکه اخیرا عکس یک پورشه را در فضای مجازی منتشر کرده بودند و بعد از بررسی مشخص شد این خودرو دارای پلاک دیگری بوده و این عکس ساختگی است.

کد خبر 810930
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    سردار تابحال پلاکهای رند را به چه کسانی می دادید..؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 0
    خوب پس حالا دیگه باید شاهد رقابت بچه پولدارها سر پلاک ماشیناشون هم باشیم
  • پارسا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    بله پلاک منو که خوب بود اومدن دزدیدن.حواستون باشه رند هارو میدوزدن و بعد...
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      پلاک ماشین منم دزدیدن اصلا رند نبود پلیسم گفت باهاش ی سرقتی میکنن بعد میندازنش دور اصلا ربطی به این موضوع نداره وقتی پلاک دزدیده میشه میره تو لیست سیاه و دیگه اون پلاک هیچ وقت تولید دوباره نمیشه هیچ ارزشی نداره
  • مهراب IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    سردار یه پراید داره همسایه مت فقط یه دونه یک وسطش هس مابقی همه ۶😂😂😂 چطور میگی نمیشه تکراری باشه و فتوشاپه