هیأتی قطری به منظور پیگیری توافق تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و تل‌آویو، وارد اراضی اشغالی شد.

هیأت قطري

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند هیأتی از دوحه به ریاست «لؤلؤه الخاطر» وزیر مشاور وزارت خارجه قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی وارد تل‌آویو شده است.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یکی از دیپلمات‌های این هیأت گزارش داد هدف از این سفر هماهنگی میان طرف‌های میدانی و همتایان آن‌ها برای تضمین تداوم توافق کنونی و بحث بر سر جزئیات بیشتری از این توافق است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم اسرائیل و شکست میدانی ارتش در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه هفته گذشته، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

به دنبال این توافق، آتش‌بسی موقت به مدت چهار روز صبح روز گذشته آغاز شد و شماری از اسرا میان دو طرف با کمک صلیب سرخ مبادله شدند.

انتظار می‌رود امروز (روز دوم آتش‌بس) تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی و فلسطینی مبادله شوند. در توافق آتش‌بس بر آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی به ازای آزادی ۱۵۰ اسیر فلسطینی تاکید شده است.

روز گذشته ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۳۹ اسیر فلسطینی مبادله شدند. گفته می‌شود امروز ۴۲ اسیر فلسطینی و ۱۴ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

کد خبر 810434
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha