در منوی بسیاری از کافه‌ها، احتمالا چشم‌تان با آیتم‌هایی افتاده که هرگز نام آنها را نشنیده‌اید و اصلا نمی‌دانید منظور کافه‌چی از آن چیست؟ آنچه باید سفارش دهید چه محتویاتی دارد و اساسا آیا با ذائقه شما همخوانی دارند یا خیر؟

کافه

همشهری - سعیده مرادی:یک‌بار برای همیشه اصطلاحات کافه‌ای را یاد بگیرید تا هنگام سفارش سردرگم ومعطل نشوید و از خوردن و نوشیدن سفارش خود نهایت لذت را ببرید.

راهنمای منو

اگر شما هم اهل کافه گردی هستید، این اصطلاحات را به یاد بسپارید تا با آگاهی سفارش خود را انجام دهید:

شیک و گلاسه: گلاسه و شیک، ۲ نوشیدنی با ترکیب یکسان هستند اما در شیک، بستنی و شیر کاملا ترکیب می‌شوند اما در گلاسه، شیر روی بستنی ریخته می‌شود.

ماکیاتو: به معنای علامت یا لکه است. این اشاره به علامتی است که شیر بخارپز شده روی سطح اسپرسو هنگام ریختن به نوشیدنی بر جای می‌گذارد.

آمریکانو: این نوع قهوه آمریکایی از ترکیب نصف فنجان اسپرسو و آب جوش به‌دست می‌آید. در مقایسه با سایر قهوه‌ها رقیق‌تر است اما کافئین بیشتری دارد و کمی تلخ است.

اسپرسو: مرزی میان قهوه فرانسه و ترک است. نرم‌تر از قهوه فرانسه و زبرتر از قهوه ترک آسیاب و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می‌شود.

لاته: یک نوشیدنی‌ که با شیر داغ و اسپرسو درست می‌شود. شیرین و ملایم بودن طعم این نوشیدنی، ۲ خصوصیت مهم آن است.

موکا: جزو خانواده قهوه اسپرسو است و ترکیب قهوه و شکلات داغ درنظر گرفته می‌شود.

فراپه: در واقع نوعی شیک محسوب می‌شود. برای تهیه آن پودر قهوه فوری یا نسکافه را به همراه شکر و کمی آب در یک لیوان بلند می‌ریزند. سپس به آن شیر سرد یا آب و مقداری یخ اضافه می‌کنند.

اسموتی: نوعی نوشیدنی است که برخلاف آبمیوه آبکی نیست و بافت میوه را حفظ کرده و فقط کمی نرم شده است.

کوکتل: به ترکیب آبمیوه با آب گازدار و سودا گفته می‌شود.

کرپ: نوعی نان کوچک است که در تابه می‌پزند. بافت آن نازک‌تر از پنکیک است معمولا داخل کرپ‌ها موز همراه با شکلات صبحانه می‌ریزند.

پنینی: ساندویچ گریل شده است که داخلش می‌تواند مرغ، گوشت یا ژامبون‌ ‌باشد که در ترکیب‌های مختلفی درست می‌شود.

پانچ: به نوشیدنی‌های میوه‌ای گازداری گفته می‌شود که با ترکیب‌های میوه نیز همراه است. پانچ‌ها معمولا در ظرف‌های بزرگ سرو می‌شود.

کاربونا: نوعی پاستا رشته‌ای شکل است که شکلی نواری دارد، که بسته به سلیقه کافه‌دار با انواع مختلف موادغذایی مثل مرغ و بیکن‌ها قابل طبخ است.

کد خبر 810287
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha