وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا از اسرائیل نبود، اسرائیل نمی‌توانست این جنگ را ادامه دهد.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد: ما امیدوار هستیم که این آتش بس موقت آغازگر توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌های آمریکا از اسرائیل نبود، اسرائیل نمی‌توانست به این جنگ ادامه دهد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: رئیس جمهور ایران ابتکار عملی را به همراه رهبران کشورهای اسلامی و بریکس برای توقف جنایت‌های این جنگ کلید زد.

وی تاکید کرد: ما پیام‌هایی را از جانب طرف آمریکایی دریافت کردیم که محتوایش این بود که آنها خواهان گسترش دامنه جنگ نیستند.

وی تصریح کرد: آمریکا اشتباه فکر می‌کند که می‌تواند بدون بازگشت فلسطینی‌ها، تصمیمی را در مورد اینکه چه کسی اداره غزه را بر عهده بگیرد، اتخاذ کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه مصاحبه با الجزیره عنوان داشت: پاسخ ما به آمریکایی‌ها این بود که آنها با حمایتشان از اسرائیل و انتقال سلاح به آن، باعث گسترش دامنه جنگ می‌شوند.

وی افزود: راه حل در غزه را مردم فلسطین و مقاومت فلسطین تعیین می‌کنند.

کد خبر 810070
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    20 37
    چهارده هزار شهید غزه متاسفانه رفت تا حماس بماند؟
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    25 4
    ایران قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا را محکوم کرد سخنگوی وزارت امور خارجه، مفاد مندرج در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رویکرد مخرب برخی جریان‌های اروپایی نسبت به ایران خواند و آن را محکوم کرد. ۱۲:۴۹ ۱۴۰۲-۹-۳/ پارلمان اروپا جنایتکار از سال 1357 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی ضد انقلاب و حامیانش بوده است. پارلمان اروپا جنایتکار از سال 1360 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی منافقین و حامیانش بوده است.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    28 4
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸/ آیا اینها انسان هستند که بخواهند از حقوق بشر حرف بزنند ، کشتار در غزه ثابت کرد که بویی از شرافت و انسانیت نبردند. در غزه جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رخ داده است اسرائیل و آمریکا در غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. رژیم اسرائیل از عضویت در معاهده NPT و پایبندی به پادمان‌های جامع آژانس امتناع کرده است. آژانس باید با رویکردی بی‌طرفانه و حرفه‌ای با این رژیم برخورد کند. اکنون زمان خلع سلاح این رژیم و ایجاد صلح و امنیت در منطقه فرارسیده است. حمایت اروپایی‌ها جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از جنایات اسرائیل از یاد مسلمانان نخواهد رفت.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    31 5
    ویران شدن بیش از 70 مدرسه در تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. زمان خلع سلاح رژیم صهیونیستی فرارسیده است آژانس باید با رویکردی بی‌طرفانه و حرفه‌ای با این رژیم برخورد کند و اکنون زمان خلع سلاح آن فرارسیده است. آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 3
    اقدامات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در نوار غزه هیچ ارزش نظامی ندارد. دولت‌های مدعی حقوق بشر به ننگ حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهند سکوت سازمان‌های بین‌المللی مهر تأییدی بر جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. اتحادیه اروپا: همچنان به برجام پایبند هستیم/ و باز هم 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که اتحادیه اروپا از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که هیچ کاری و اقدامی در مورد برجام برای ایران نکرده است.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 3
    اروپا همواره ثابت کرده که دوست ایران نیست سه کشور اروپایی به همراه آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و این در حالی است که متأسفانه سه کشور اروپایی به همراه آمریکا از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و هم برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند. آمریکا جنایتکار در سال 1397 با دستور ترامپ بی ادب به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و آمریکا جنایتکار با خروج از توافق هسته ای و برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس آمریکا جنایتکار دیگر در نشست شورای حکام حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ندارد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی توانند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارند. انگلیس به تعهدات برجام پایبند نبوده است. فرانسه به تعهدات برجام پایبند نبوده است. آلمان به تعهدات برجام پایبند نبوده است.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    29 4
    آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، صهیونیست ها جنایتکار و مزدورانشان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند. غلطی از اسرائیل سر بزند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم سردمداران رژیم صهیونیستی بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند ملت ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. حمایت دولت‌های غربی جنایتکار از صهیونیست‌ها جنایتکار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    23 2
    اقدامات صهیونیست‌ها در غزه مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی است اقدامات صهیونیست‌ها در غزه، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است. اظهارات و اقدامات صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بوده و نزد جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به شدت مطرود و غیرقابل تحمل است.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    21 3
    بنده ازهمان روز اول اعلام کردم که اسرائیل و آمریکا به دنبال جنگ و مبارزه با حماس نیستند اسرائیل و آمریکا در این مدت 49 روز 100 درصد فقط مردم نوار غزه را بمباران و قتل عام کردن و هنوز هم بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    19 2
    کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. شرم آور و تاسف بار است که امانوئل ماکرون بی ادب رئیس‌جمهور فرانسه جنایتکار علنی و آشکار از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه دفاع و حمایت می کند. هدف رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسل کشی و نابودی کلی غزه است
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    25 3
    جامعه جهانی در مقابله با وحشیگری آمریکا جنایتکار شکست خورد. جامعه جهانی در مقابله با وحشیگری اسرائیل جنایتکار شکست خورد.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    24 7
    دستگاه دیپلماسی پیگیر جنایات جنگی سران اسرائیل و آمریکا در دادگاه های بین المللی باشد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 0
    آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند. صهیونیست‌ها در اصل سرباز آمریکا هستند. تروریست‌ها در اصل سرباز آمریکا و اروپا هستند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    25 0
    ائتلاف آمریکا جنایتکار از سال 2014 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.