سخنگوی وزارت امور خارجه، مفاد مندرج در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رویکرد مخرب برخی جریان های اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را محکوم کرد.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی تصریح کرد: قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا نشان دهنده سردرگمی بعضی طرف های اروپایی در برابر واقعیت اقتدار توأم با استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هم‌نشینی و هم‌صدا شدن با گروهک‌های تروریستی، بخشی از فهرست بلند اقدامات بدخواهانه علیه ملت ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته بوده و اقدامات نمایشی و شعارهای دروغین بشردوستانه آنان، هرگز پاک‌کننده سابقه سیاه حمایت این طرفها از جنایتکاران و قاتلان ملت ایران نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در حالیکه افکار عمومی دنیا از جمله در کشورهای اروپایی از استمرار بی‌رحمانه ترین جنایات ضدبشری رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل در غزه، غمگین، وحشت‌زده و خشمگین است و درخواست خود از مقامات کشورهایشان برای توقف نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه را با صدای بلند در خیابان‌های شهرهای مختلف این قاره فریاد می‌زنند، متأسفانه پارلمان اروپا که مدعی نماد دموکراسی و ارزش‌های به اصطلاح حقوق بشری و انسانی است، چشم خود را بر بی‌سابقه ترین و وحشیانه‌ترین مجازات دسته‌جمعی و کشتار فجیع دهها هزار شهروند بیگناه فلسطینی که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند، بسته است و البته این رویکرد دوگانه از چشم و قضاوت آزاداندیشان و وجدان‌های بیدار جهان پنهان نیست.

کنعانی به بانیان و تنظیم کنندگان اینگونه قطعنامه‌های بی‌ارزش ضدایرانی توصیه کرد با اصلاح رفتارها و سیاست‌های غلط و شکست خورده قبلی در قبال دولت و ملت ایران، سیاست تعامل و همکاری سازنده مبتنی بر احترام و منافع متقابل را در پیش گیرند.

به گزارش ایسنا، پارلمان اروپا به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رساند که در آن، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

کد خبر 810067
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    37 5
    جامعه جهانی در مقابله با وحشیگری آمریکا جنایتکار شکست خورد. جامعه جهانی در مقابله با وحشیگری اسرائیل جنایتکار شکست خورد.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    26 5
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲/ پارلمان اروپا جنایتکار از سال 1357 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی ضد انقلاب و حامیانش بوده است. پارلمان اروپا جنایتکار از سال 1360 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی منافقین و حامیانش بوده است.
  • araz IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    5 2
    یعنی ایران این سیاست رای رو محکوم میکنه?البته درسته میگن ایران همچین سیاستی نداره خب!!!جل الخالق
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    20 4
    با سلام قطعنامه پارلمان اروپا هیچ ارزشی ندارد. اسرائیل دست به قتل عام مردم غزه زده، آنوقت اروپا قطعنامه بر علیه ایران صادر می‌کنه. پارلمان اروپا تنها یک جوک تلخ است.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    23 3
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶/ این به اصطلاح قطعنامه ها و کاغذ پاره هائی که از سوی افرادی خودفروخته و مزدور صهیونیزم و اعوان آن ها که در طویله ای به نام پارلمان اروپا آنها را جمع کرده اند صادر می شود، برای ما و همه آزادگان جهان به اندازه سرگین حیوانی که در بیابان ریخته شده باشد ارزش ندارد، این جانوران جنایتکار ماهیت ضد انسانی و پلید خود را به روشنی نشان داده اند و موضع گیری های آنها به طرفداری از وحوش صهیونیست، بخوبی ماهیت فاسد و کثیف آنها بر جهانیان نشان داد. این وحوش کثیف تلاش مذبوحانه ای می کنند و می دانند که هیچ ارزش و نتیجه ندارد و نخواهد داشت.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    21 3
    آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    20 2
    تروریست ها را اروپا پناه داده است چرا؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    25 3
    پارلمان اروپا! اگر به دنبال حقوق بشر هستید بهتون خبر بدم فقط ۶۰۰۰ کودک در غزه کشته شدند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    18 3
    صهیونیست ها و تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی و با حمایت و پشتیبانی آمریکا، اروپا و مزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    25 2
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶/ آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    24 3
    ریختن هزاران بمب بر سر مردم غزه نشانه حقوق بشر قانون جنگل آمریکایی و اروپایی بوده است.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    21 3
    اسرائیل به همراه آمریکا و اروپا در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی جنایات علیه بشر شده است.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    21 4
    در پاسخ به پارلمان اروپا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی شمار شهدای فلسطینی به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسید چندین هزار نفر از فلسطینیان از آغاز جنگ مفقود شده و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست. تعداد شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در غزه به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده که ۶ هزار و ۱۵۰ نفر آنان کودک هستند.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    19 2
    پارلمان اروپا جنایتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    19 1
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است. بمباران وحشیانه غزه شکست صهیونیست‌ها و آمریکا در طوفان الاقصی را جبران نمی‌کند زمان خلع سلاح رژیم صهیونیستی فرارسیده است رژیم جعلی صهیونیستی جنایتکار و با حمایت آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. دولت‌های مدعی حقوق بشر به ننگ حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهند. سکوت سازمان‌های بین‌المللی مهر تأییدی بر جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. اروپا همواره ثابت کرده که دوست ایران نیست سه کشور اروپایی به همراه آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و این در حالی است که متأسفانه سه کشور اروپایی به همراه آمریکا از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و هم برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند. آمریکا جنایتکار در سال 1397 با دستور ترامپ بی ادب به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    25 1
    ژست حمایت از حقوق بشر اتحادیه اروپا و پناه دادن به تروریست‌ها اتحادیه اروپا ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند. ر حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متاسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند! ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، بدلیل بی‌عملی و همراهی با تحریم‌های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‌کند. این کار چیزی نیست جز انتخابی اشتباه و گزاف،‌ آنها دست کسانی را که به آنها غذا می‌دهند گاز می‌گیرند. این روز یادآور این است که مقابله با چنین تهدیدی مستلزم عزم جمعی بین‌المللی به دور از سیاسی کاری است.
  • اعتراض IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 1
    نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟ حضور نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار در منطقه خاورمیانه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟ حضور نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار در عراق و لیبی غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟ حضور نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار در سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟ حضور نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار در یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟ حضور نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار در اوکراین غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    19 1
    همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش/ انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 1
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲/ ملت ایران در این چهل و پنج سال آنچنان به بلوغ سیاسی رسیده اند که بدانند وقتی غرب و ایادی استکبار در مورد ایران دچار استیصال ، ضعف و ناتوانی می شوند دستشان را خالی می بینند روی می آورند به این نوع قطعنامه ها . به قول آن بزرگوار این قطعنامه ها کاغذ توالتی بیش نیست . حقوق بشرشان را در غزه دیدیم در عربستان با عمل ضرب العنق (گردن زدن با شمشیر ) دیدیم . هیییییی رویتان را بررررررم آنگولاساکسونها. اگر ما چنین رویی داشتیم سیاه چاله های آسمانها را هم فتح می کردیم . اما درییییغ
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    22 2
    جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴/ پارلمان اروپا نباید در امور ایران دخالت کند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    11 1
    اروپایی‌ها حقوق بشر را نقض کردند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    23 1
    مقامات جنایتکار رژیم اسرائیل و آمریکا باید محاکمه شوند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    14 1
    در پاسخ به پارلمان اروپا جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار ائتلاف آمریکا جنایتکار از سال 2014 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • اعتراض IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    15 1
    قطعنامه اخیر پارلمان اروپا جنایتکار دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. پارلمان اروپا جنایتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارد.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    19 0
    اروپایی ها جنایتکار دیگر نباید از حقوق بشر دم بزنند خودشان ناقصان حقوق بشرند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    18 0
    نیروهای ویژه آمریکا در اسرائیل چه می‌کنند؟ نیروهای ویژه غرب در اسرائیل چه می‌کنند؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آمریکایی ها جناینکار دهان سگ هارشان را در پارلمان اروپا ببندند. از آمریکایی ها جنایتکارمی خواهیم دهان سگ هارشان را در پارلمان اروپا ببندند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳/ غربی‌ها جنایتکارحقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند فرانسه جنایتکار و آمریکا جنایتکارو کشورهای غربی جنایتکار مدعی حقوق بشر که در بحرین و یمن روی جلادان تاریخ را سفید کرده اند، لااقل در خیابان های پاریس و نیویورک و برای مردم خودشان حقوق بشر را رعایت کنند.‏ ما به غربی ها می گوییم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گریبان شما را می گیرد و این ها نخستین نشانه های قیام ملت هاست و امروز یا باید تسلیم شوید یا این همه ظلم و جنایت را جبران کنید. در قطعنامه دیگر ولیعهد این کشور به عنوان صادرکننده دستور قتل خاشقجی معرفی شده است، اما این موضوع هم به خود آنها بازمی گردد. آمریکایی ها سال هاست که با حمایت از ظالمان در کشورهای اسلامی شریک دزدها و جنایتکاران بوده اند و هنگامی که درماندهاند، به این جنایات اعتراف می کنند، اما این اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و دیرهنگام است.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دبیرکل جنایتکارشماره یک اتحادیه عرب درجنایت های عربستان ومتحدان شریک جرم است. عربستان سعودی جنایتکاربا حمایت صهیونیستی با کمک مالی کشورهای عربی با سرکردگی آمریکا دریمن کشتارمی کند. استفاده ازبمب فسفری آمریکا دریمن درسایه سکوت دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکارشماره یک ضد کل بشریت! عربستان با چراغ سبز سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبز مدعیان دروغین حقوق بشر دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبزدبیرکل سازمان ملل متحد دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبز رئیس شورامنیت سازمان ملل متحد دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سازمان عفو بین الملل دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبزآمریکا جنایتکاردریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبز کاخ سفید دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبز مجلس نمایند گان آمریکا دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ کنگره آمریکا دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ سبزدبیرکل اتحادیه عرب دریمن جنایت می کند. عربستان با چراغ کشورهای اروپایی دریمن جنایت می کند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    با عنایت به زمان صدور چنین قطعنامه ای به نظر می رسد فرب و خصوصا اروپا تلاش نموده تا در راستای حمایت کامل از جنایات اسرائیل به نوعی کشورهایی که اقدام به مخالفت با اسرائیل و حمایت از کودکان مظلوم غزه نموده اند را نقره داغ نماید. این کار اوج رذالت و پست بودن حکام غربی را نشان می دهد و سندی است بر بی اعتباری این نهادها و آبروریزی بیش از بیش قطعنامه های صرفا سیاسی غربی ها. به نظر می رسد قبل از قیام ملتها برضد جنایات اسرائیل باید قیام ملتها برضد عملکرد و ساختارهای نهادهای بین المللی ناکارآمد و مدافع استعمارگران و ظالمان عالم؛ شکل بگیرد و تا این نهادها و سازمانهای ریاکار صالاح نشوند امیدی به بهبود صلح و عدالت در جهان نخواهد بود.