مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: مسیر ویژه بزرگراهی حمل و نقل عمومی، تنها مختص تردد اتوبوس نیست و در این خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی مجاز به تردد هستند.

حسین شهیدزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تأکید کرد: رانندگان خودروهای شخصی تنها در محدوده‌هایی که پلیس حضور دارد قوانین را رعایت می‌کنند و التزام به قانون هنوز در آنها نهادینه نشده است.

وی این موضوع را نتیجه مشاهدات اولیه سیستم‌های نظارتی تصویری طی دو هفته اخیر، در راستای اجرای طرح مسیر ویژه حمل و نقل عمومی بزرگراه "چمران" اعلام کرد.

شهیدزاده افزود: با اختصاص یک خط (لاین) از بزرگراه چمران به خطوط ویژه حمل و نقل عمومی بطور طبیعی طول صف ترافیک بقیه خطوط ترددی افزایش یافته‌است.

به گفته وی بیشترین بار تراکم تردد در بزرگراه چمران همچون گذشته در ساعات اوج ترافیک است.

وی یکی از معمولی‌ترین راه حل‌های کنترل ترافیک درکلانشهرهای بزرگ دنیا را استفاده از حمل و نقل عمومی خواند و گفت: توسعه مترو درشهرتهران هرچند الزامی و غیرقابل انکار است، اما آن را به‌دلیل "هزینه بالا" و "سرعت اجرای پایین" نمی‌توان جزو راه حل‌های کوتاه‌مدت عنوان کرد.

وی توسعه اتوبوسرانی را از دیگر راه‌حل‌های کنترل ترافیک قلمداد کرد و افزود: ناوگان اتوبوسرانی در تهران افزایش یافته اما به دلیل ترافیک سنگین معابر، اتوبوس‌ها قادر به سرویس دهی مناسب نیستند.

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: یک اتوبوس قادر است معادل ‪ ۵۰‬خودروی سواری تک سرنشین مسافرجابه‌جا کند، پس منطقی است که فضایی ازبزرگراه به‌حمل ونقل عمومی که موجب انتقال سریع مسافران می‌شود، اختصاص یابد.

شهیدزاده اضافه‌کرد: بااجرای این طرح، ضمن اینکه شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می‌شوند، بطور قطع حرکت اتوبوس‌ها تسریع شده وکار حمل و نقل عمومی تسهیل می‌شود.

کد خبر 810

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز