۳۶ سال پیش در چنین روزهایی صفحه حوادث روزنامه‌ها به محاکمه زنی اختصاص داشت که به اتهام کشیدن ۲۰۰میلیون تومان چک بی‌محل محاکمه شد. 

زن کلاهبردار

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه کیهان دوم آذر ۶۶ درباره این پرونده نوشت: پرونده زنی که به اتهام قاچاق ارز و صدور چک بی محل دستگیر شده بود، در شعبه ۱۳۸ دادگاه‌های کیفری یک تهران به جریان افتاد. برای این زن از سوی دادسرای عمومی، ۲ کیفرخواست ۱۷۰ میلیون تومانی و ۲۹ میلیون تومانی صادر شده است.

ربابه در ۱۵ خرداد سال جاری به اتهام رد و بدل کردن میلیون‌ها تومان ارز مختلف، توسط ماموران تجسس پلیس تهران دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.

او در بازجویی‌های اولیه ۳۰ نفر از همدستانش را معرفی کرد و یادآور شد که از ۹ ماه قبل به کار خرید و فروش غیرقانونی ارز روی آورده و طی این مدت حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال ارز مختلف را رد و بدل کرده است.

کلاهبرداران سایبری؛ جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری در ایام اربعین| شهروندان مراقب باشند

به دنبال دستگیری ربابه و همدستانش بیش از ۵۰۰ هزار دلار و ۵۶ هزار مارک، تعدادی چک تضمینی، بیش از ۳۳ میلیون ریال وجه نقد، موجودی بیش از ۸۰ میلیون ریال، ۱۱۶ سکه طلا، ۱۲۱ قطعه انواع طلا و جواهرات نفیسی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، ۱۱ قالیچه نفیس ابریشمی و ۳ ستگاه اتومبیل بنز و بی. ام. و از آنان کشف شد.

دادگاه در ساعات ۱۰:۳۰ دقیقه به ریاست نوروزی رئیس شعبه ۱۳۸ دادگاه‌های کیفری کار رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد. شاکیان با معرفی خود و اعلام اینکه چند فقره چک و با چه ارزش ریالی در ازای دریافت ارز به متهم داده‌اند از دادگاه تقاضای رسیدگی کردند.

ربابه ۲۹ ساله در دفاع از خود به دادگاه گفت: من یک پرونده اصلی دارم که در رابطه با قاچاق ارز تنظیم شده و این پرونده هم اکنون در شعبه ۲۱ دادسرا است. وی افزود: من شکایات را قبول دارم، اما این را که گفته شده من قصد کلاهبرداری داشته و نمی‌خواهم پول شاکیان را پس دهم قبول ندارم. پس از اظهارات این زن ادامه محاکمه او به جلسه دیگری موکول شد.

کد خبر 809828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha