همشهری آنلاین: دولت نحوه تامین کسری بودجه 8500 میلیارد تومانی بودجه 88 را که در اثر تغییرات مجلس در لایحه بودجه ایجاد شده است، تعیین کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با حذف ردیف اعتبار مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها از لایحه بودجه سال 88 از سوی مجلس، تراز کلی بودجه با 8500میلیارد تومان کسری مواجه شد. بر اساس بند 60 ماده واحده قانون بودجه 88 دولت مکلف است تا مبلغ 85 هزار میلیارد ریال (8500میلیارد تومان) از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی و ردیف‌های متفرقه و تملک دارایی‌های مالی مندرج در این قانون را با رعایت اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مندرج در این قانون نباید کاهش یابد و این اعتبارات با درصد یکسان کسر شود از محل تخصیص ضمن اجرا بودجه، تامین و جداول پیوست قانون را به هنگام ابلاغ اعتبارات ملی و استانی تا سقف مزبور اصلاح کند.

بر همین اساس، هیئت وزیران پیش از این برای رفع این کسری بودجه ناشی از تغییرات گسترده لایحه بودجه دولت، اختیار تعیین سازوکار و چگونگی اجرای حکم مندرج در بند (60) مـاده واحده قانون بودجه 88 را به امیر منصور برقعی ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ـ به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور تفویض کرده بود.

بر اساس تصمیم نماینده ویژه رئیس‌جمهور، مبلغ 20هزار و 300میلیارد ریال از کسری بودجه مذکور، از اعتبارات هزینه‌ای (مشتمل بر اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ملی و ردیف‌های متفرقه) کسر خواهد شد. از این مبلغ، رقم 11هزار و 20میلیارد و 537میلیون ریال از محل کاهش اعتبار ردیف‌ها و دستگاه‌های ملی و رقم 9هزار و 279میلیارد و 463میلیون ریال از محل کاهش اعتبار دستگاه‌ها و ردیف‌هایی که از محل اجرای طرح تحول افزایش داشته‌اند، تامین خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، مبلغ64هزار و 700میلیارد ریال از رقم 85هزار میلیارد ریالی کسری بودجه، نیز از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (مشتمل بر اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی، استانی و ردیف‌های متفرقه)‌کسر خواهد شد.

همچنین بودجه هر یک از دستگاه‌های اجرایی موضوع بند 18 ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور (دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف بودجه مستقل)، استان‌ها و ردیف‌های متفرقه پس از کسر مبالغ مندرج در این مصوبه، توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.

این مصوبه از سوى دکتر پرویز داودى، معاون اول رئیس‌جمهور براى اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 80950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز