مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: منطقه ۱۱ تهران از بخش‌های مرکزی کلان شهر تهران است.

این منطقه از ۴ ناحیه  و ۱۹ محله با جمعیتی حدود ۲۸۰ هزار نفر تشکیل شده است.

منطقه ۱۱ شهرداری تهران از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن  و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق شناس محدود می‌شود.

از ویژگی‌های خاص منطقه ۱۱ وجود مراکز مـهم سیاسـی و نظامـی مانند بیت مقام معظـم رهبـری، نهـاد ریاست جمهـوری، شـورای نگهبـان، شورای عالـی امنیـت، سازمان بازرسـی کل کشـور می‌باشد.

همچنین سفارتخانه کشورهای ایتالیا، فرانسه، لبنان، ارمنستان و نیز چندین پـادگان نظامـی  که در این منطقه قرار دارند باعث شده همواره این منطقه پذیرای مهمانان خارجی و تردد آنها باشد و موقعیت استراتژیکی را به این منطقه بخشیده است.

وجود مراکز مهم  اقتصادی و بازارهای تخصصی با عملکرد فرامنطقه‌ای و فراشهری مانند تولید و فروش لوازم خودرو، انواع پیچ و مهره و ابزار آلات، بورس مواد غذایی پوشاک و البسه، لوازم صوتی و تصویری، مراکز نشر کتاب سراسری، مراکز مهم دانشگاهی و علمی از جمله دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طبـاطبایی، دانشگاه جنگ دانشکده افسری و دامپزشکی ارتش و همچنین وجود ۱۰۰ مسجد و اماکن مهم آموزش کشوری در منطقه ۱۱ بدان مرکزیت خاصی داده است.

کد خبر 80938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز