دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری میان حماس و رژیم صهیونسیتی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین شد.

گوترش

به گزارش ایسنا، گوترش همچنین اظهار کرد که پس از پایان یافتن درگیری‌ها، گفت‌وگوها در رابطه با راهکار دو دولتی باید فوراً آغاز شود.

دبیرکل سازمان ملل قرار است فردا در جلسه فوق‌العاده بریکس با محوریت جنگ غزه شرکت کند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات -که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز (دوشنبه) در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه ادامه داده و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست برنداشته است. از سوی دیگر، مقاومت فلسطین نیز به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 809147
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 3
    جهان در 86 سال گذشته کاری برای حل درگیری‌های فلسطین و اسرائیل انجام نداده است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 2
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹/ سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در فلسطین بوده است.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸/ جهان متأسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل درگیری در فلسطین انجام نداد شرم آور و تاسف بار است. همه کشورها باید اسرائیل و آمریکا را تحت فشار قرار دهند. رژیم صهیونسیتی پایگاه‌ نظامی آمریکاست. آمریکا جنایتکار به حملات وحشیانه علیه مردم غزه پایان دهد. اسرائیل جنایتکار به حملات وحشیانه علیه مردم غزه پایان دهد. آمریکا جنایتکار پایش را از جنایت در غزه بیرون بکشد. بیمارستان‌های غزه با موشک‌های آمریکایی و انگلیسی بمباران می‌شود. جنایات غزه نمایشگاهی از خباثت‌های غرب و آمریکای جنایتکار است.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 2
    که رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۳۰۰ حمله علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تاکنون شهید شده‌اند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    تجاوز اسرائیل و آمریکا به غزه، غیرقابل توجیه است
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    حملات مستقیم رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزیِ غزه + فیلم که نظامیان رژیم صهیونیستی با محاصره بیمارستان اندونزی در حال حملات مستقیم به این بیمارستان هستند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    با گذشت شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی از مرز ۱۳ هزار نفر و سکوت کشور‌های غربی در برابر کشتار غیرنظامیان، اکنون نهاد‌های بین الملل به دنبال اعمال فشار بر اسرائیل به منظور پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان هستند.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 2
    رژیم کودک کش صهیونیستی کاملاً به کمک آمریکا وغرب وابسته است
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    در این مدت 44 روز اسرائیل با حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی تاکنون بیش از 80 هزار تُن بمب روی سر کودکان غزه ریخته است
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه است که شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه است.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    شمار شهدای غزه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزیش یافت اسرائیل ۲۴ ساعت دیگر از سلاح هسته ای استفاده می کند؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    همزمان با نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی به بیمارستان اندونزی در شمال غزه، گزارش‌های بسیار نگران کننده‌ای دریافت می‌کنیم. کلمات از توصیف تهدیدات بزرگی که پزشکان، بیماران و پناه‌جویان به مراکز بهداشتی در غزه با آن مواجه هستند، عاجز است. که رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزیایی را نیز مانند بیمارستان الشفا، به پادگان نظامی بدل کرده است.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    حملات ما تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت که حملات یمن، اهداف مهم اقتصادی و نظامی صهیونیستی را هدف قرار داده و به اهداف خود نیز رسیده است.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    غرب در قبال قتل‌عام زنان و کودکان در غزه کاری انجام نمی‌دهد که غرب در قبال قتل عام زنان و کودکان در غزه کاری انجام نمی‌دهد. این جنگ نیست بلکه بربریت، وحشی‌گری، خیانت و تروریسم نتانیاهو است. نتانیاهو با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، وجهه اسرائیل را متزلزل کرد. حملات اسرائیل، زنان و شیرخوارگان را هدف قرار می‌دهد. جهان غرب در قبال قتل عام زنان و کودکان در غزه کاری انجام نمی‌دهد. در سایه سکوت جامعه بین‌المللی، اسرائیل جرأت بیشتری برای ارتکاب جنایت‌هایش پیدا می‌کند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 13هزار نفر منجر شده است.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    کشتن بیش از 13هزار نفر در غزه مایه ننگ جامعه جهانی است