معاون فنی و عمرانی شهرداری درباره پروژه پایدار سازی دائم گود فاز دوم برج میلاد، ساخت تونل شهید متوسلیان، ساخت یک پل در میدان فتح، آخرین وضعیت ساخت بال غربی بزرگراه یادگار امام و ساخت یک پارکینگ در منطقه ۱۵، پروژه مهم گذار نواب- تندگویان توضیحاتی ارائه داد.

حق بين

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین؛ هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه مراسم پایدار سازی دائم گود فاز دوم برج میلاد در هشتادودومین پویش امیدوافتخار، اظهار کرد: امروز بعد از ۱۶ ماه تلاش مجموعه معاونت فنی و عمران طرح بسیار مهم شهری به نتیجه رسید؛ صرفا در ماموریت‌های حوزه فنی عمرانی موضوع توسعه زیرساخت‌ها و حفظ سرمایه‌های شهر مد نظر است.

وی افزود: مجموعه میلاد یکی از با ارزش ترین مجموعه‌هاست که سال گذشته مورد مخاطره قرار گرفت و با اقدام جهادی ارگان پروژه جمع آوری شد و امروز شاهد اتمام عملیات هستیم.

حق بین با اشاره به اینکه این گود جزو بزرگ‌ترین گودهای تهران است، ادامه داد: این گود ابعاد ۴/۳ دهم هکتاری دارد؛ با سازه بتنی و زیر بنای حدودا ۱۹ هزار متر مربع که پایدار سازی شد. بنا داریم منابعی که در نظر می‌گیریم در آینده مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین طرح جامع این پروژه قرار است به ‌مجموعه قبلی الحاق بشود و به عنوان مجموعه پشتیبانی و پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون شهردار تهران گفت: ظرفیت پارکینگ ۴۰۰ خودرو است و می‌تواند در اقدامات تاسیساتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حدود ‌۳۰۰ میلیارد تومان هزینه فاز اول این پروژه است، بیان کرد: در حال بررسی این طرح در کمیسیون هستند و قطعا فاز دوم این پروژه به جهت ابعاد گسترده با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

۱۷ تقاطع امسال به بهره برداری می رسد

حق بین با اشاره به ‌پروژه‌های مهم معاونت مربوطه، تصریح کرد: اجرای بزرگراه ها و کندروهای شمالی جنوبی جزو پروژه‌های مهم ما هستند و به همین دلیل ۴ کیلومتر تقاطع غیر همسطح را امسال تکمیل خواهیم کرد. همچنین ۱۷ تقاطع امسال به بهره برداری می‌رسد. در بخش آبهای سطحی دو پروژه در غرب تهران داریم.

معاون شهردار تهران افزود: یکی از پروژه‌های مهم سه ماه آینده پارکینگ مینایی در منطقه ۱۵ با ظرفیت ۴۵۰ خودرو و دیگر پروژه مهم گذار نواب- تندگویان است که معارضین جدی تاسیساتی آن برطرف شده و بخش جزئی آن باقی مانده است. این پروژه در سه فاز تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شروع پروژه تونل متوسلیان از امسال

او در ادامه گفت: معارضین نهادی شاخه غربی بزرگراه یادگار نیز برطرف شده و معارضین بخش‌های جزیی در داخل مجموعه در شرف تحویل است و اگر بخش اندک معارضین برطرف بشود ساخت آن سرعت می گیرد. یکی دیگر از پروژه های اثرگذار پل راهگشایی است که در میدان فتح ظرف شش ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که ابعاد آن گسترده است.

حق بین درباره تونل شهید متوسلیان گفت: مسائل پیرامونی تونل متوسلیان نیز در حال مطالعه است؛ شروع پروژه در امسال رخ می دهد و جلسات آن در حال انجام است پیمانکار به محض تحویل زمین کار را از بخش زمینی می تواند تجهیز و شروع کند.

کد خبر 808356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha