دادستانی تهران با بیان این که شبنم نعمت زاده (دختر وزیر صنعت معدن و تجارت دولت روحانی) در زندان اوین است اما درباره «غیبت غیر موجه» او از زندان اعلام جرم شده که موضوع در حال رسیدگی است.

شبنم نعمت زاده

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد:

شایعه مطرح شده در مورد متواری بودن شبنم نعمت زاده صحت ندارد و این محکوم اقتصادی هم اکنون در زندان اوین است و خبر متواری بودن وی کذب محض است.

شبنم نعمت‌زاده از زندان متواری شد؟ | وضعیت پرونده فرزند وزیر سابق صمت

براساس این گزارش وی مدتی پیش طبق قانون و بر اساس زمان مقرره قانونی (طبق ماده ۵۲۰ ایین دادرسی کیفری محکومان می‌توانند در صورت رعایت ضوابط زندان پس از سپردن تامین مناسب ماهانه حداکثر ۳ روز از مرخصی برخوردار شوند) مرخصی رفته بوده و متعاقب آن مدتی غیبت کرد که در همان مقطع زمانی هم بلافاصله حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان شد.

روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد بابت مدت زمان غیبت هم علیه وی اعلام جرم شد که در حال رسیدگی است همچنین این محکوم اقتصادی وثائق سنگینی داشته که با دستور دادستانی بلافاصله پس از غیبت غیرموجه ضبط و جلب وی هم توسط تیم عملیات دادستانی تهران انجام شده است.

به گزارش ایسنا سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه درباره آخرین اخبار از دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، گفت: در دو هفته گذشته در ارتباط با این دادگاه‌ها آرای خوبی صادر شده که یکی از این آرا مربوط به پرونده خانم شبنم نعمت زاده و آقای احمدرضا لشکری پور و شرکت تحت امر آنها شرکت توسعه دارویی رسا است که در این پرونده خانم شبنم نعمت زاده و آقای احمدرضا لشکری پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی ، هرکدام به ۲۰ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

کد خبر 806995
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    معاندان دنبال چی هستند ؟ خسته نمیشن ؟ از هر فوتی یا قتلی هزار داستان دروغ و افترا و شایعه درست می کنند بعدش هم سرشون می خوره به سنگ حکایت قتل مهرجویی و داستان سرایی رسانه‌های معاند و مروج خشونت را به یاد آورید