یکی از دلایل خشونت امروز صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، نفرت است، نفرتی ناشی از ترس، حسادت و خشم.

غزه

همشهری آنلاین: «خشونت امروز رژیم صهیونیستی بخشی از دی ان ای استعماری این رژیم است.» مروان بشاره تحلیلگر ارشد شبکه الجزیره می نویسد: جنایات جنگی که این روزها اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شود و صحنه‌های هولناک مرگ و ویرانی در این منطقه نه از سر اتفاق و احتمال که بخشی از ماهیت جنایتکارانه این رژیم استعمارگر است.

مثل فرانسوی‌ها در الجزایر، هلندی‌ها در اندونزی و آفریقای جنوبی، بلژیکی‌ها در کنگو، اسپانیایی‌ها در آمریکای جنوبی و اروپایی‌‎ها در آمریکای شمالی، صهیونیست ها هم برای توجیه مثل فرانسوی ها در الجزایر، هلندی ها در اندونزی و آفریقای جنوبی، بلژیکی ها در کنگو، اسپانیایی ها در آمریکای جنوبی و اروپایی ها در آمریکای شمالی، صهیونیست ها نیز بومی های این سرزمین را به عنوان پیشگام یا توجیه برای سرکوب و خشونت بی گناه، غیر انسانی کرده اند. اما استعمار نباید با یهودیت مخلوط شود. اگر چیزی وجود داشته باشد، یهودیان از لحاظ تاریخی قربانی نژادپرستی برای قرن‌ها بوده اند، که بسیاری از آنها را ضد استعماری کرده است.

از ساکنان بومی فلسطین را برای به عنوان پیشگام یا توجیه برای سرکوب و اعمال خشونت علیه غیرنظامیان، در نخستین قدم انسانیت زدایی را در پیش گرفتند. البته نباید خوی استعمارگری را به تمام یهودیان نسبت داد. در اینجا باید میان یهودیت و صهیونیسم تفاوت قائل شد چرا که گروهی از یهودیان که به‌لحاظ تاریخی برای قرن‌ها قربانی نژادپرستی بودند اکنون خود رویکرد ضداستعماری دارند. به همین دلیل است که امروز صدای اعتراض یهودیان در اقصی نقاط جهان علیه جنایات غزه شنیده می‎شود.

چند دهه است که شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی به اشکال مختلف قربانی خشونت‌ صهیونیست‌ ها شده‌اند. همین ماه گذشته فلسطینی‌ها هفتادمین سالگرد کشتار قبیه را گرامی داشتند، جایی که صهیونیست‌ها به رهبری آریل شارون به روستایی در کرانه باختری حمله کرده و ۶۹ فلسطینی را کشتند. اغلب قربانیان زن و کودک بودند. اسرائیلی‌ها امروز با همین طرز فکر به مناطق غیرنظامی و مسکونی غزه حمله می‌کند.

این یک استراتژی بازدارنده است که هدف آن آسیب رساندن به غیرنظامیان است تا آنها را از رهبرانشان و گروه‌هایی که به نام آنها مبارزه می‌کنند دور کند. امروز، دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی سخت مشغول کار است تا مقاومت فلسطین را مسئول خشونت‌های امروز در غزه معرفی کند. صهونیست‌ها هیچگاه قاعده «چشم در برابر چشم» را نمی پذیرkد و اصرار دارد که در ازای هر یک صهیونیست 10 فلسطینی باید کشته شود.

اما این همه داستان نیست. دلیل دیگر خشونت امروز صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، نفرت است، نفرتی که حاصل ملغمه‌ای از ترس، حسادت و خشم است.

رژیم ‎صهیونیستی از ثابت قدم بودن فلسطینی‌ها، وحدت فلسطینی‌ها، مقاومت فلسطینی‌ها و تمام نمادهای ملی فلسطین می‌ترسد. این ترس باعث ایجاد نفرت شده است.

تل‌آویو از فلسطینی‌ها عصبانی است چون از تسلیم شدن خودداری می‌کنند، چون فرار نمی‌کنند. آنها از حقوق اساسی خود نمی‌گذرند چه رسد به پذیرش شکست. رژیم صهیونیستی همچنین به قدرت درونی و غرور فلسطینی‌ها حسادت می‌کند. به اعتقادات محکم و آمادگی آنها برای فداکاری حسادت می‌کند. کوتاه اینکه، اسرائیل از مردم فلسطین به خاطر اینکه مانع از تحقق یوتوپیا صهیونیستی بر تمام فلسطین متنفر است؛ به‌ویژه از کسانی که در غزه زندگی می‌کنند،‌ کسانی که رویای آنان را به کابوس تبدیل کرده‌اند.

کد خبر 806656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    با سلام . دیپلماسی ایران بر اساس اموزههای دینی به موضوع فلسطین که در طول 6 دهه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند بنا شده است ولی متاسفانه اکثریت کشورهای عربی اشیا . اروپا و افریقا و امریکا بر اساس اقتصاد به موضوع نگاه می کنند . بعد از بسته شدن کریدور روسیه بخاطر جنگ اوکراین الان تمامی نگاه اروپا و اسیا و افریقا به کریدور خارومیانه برگشته است . مخصوصا ( کریدور هند . عربی . بندر حیفا . اروپا ) در کنار کریدور (چین . اسیای میانه . دریای خزر . جمهوری اذربایجان . ترکیه . اروپا ) کریدور (چین . پاکستان . افغانستان . ترکیه . اروپا )متاسفانه بعلت ناامنی در افغانستان و پاکستان و نبود زیر ساخت مناسب در انها کریدور ایران هنوز نتوانسته که جایگاه اول خود را بخوبی به دنیا معرفی کند .بنابر این جنگ اسراییل و فلسطین از دید اروپا . امریکا و اعراب .اسیا .افریقا حنگ کریدور ها است از دید ایران . جبهه مقاومت .جنگ رفع مظلومیت یک ملت است . اینچاست که نیاز به توان دیپلماسی مدیران وزارت امور خارجه ایران . صدا و سیما و رزونامه را می طلبد . که نگذارند با طرح دو کشور مظلومیت فلسظین فدای کریدور شود .