مدیر بازرسی منطقه ۱۶ شهرداری تهران گفت: تعداد ۱۲ واحد که به‌صورت غیرقانونی اقدام به جمع‌آوری، دپو و تفکیک غیرمجاز پسماند می کردند، شناسایی و جهت برخوردهای قانونی به حوزه خدمات شهری و نواحی مربوطه معرفی شدند.

زاکانی: شیوه جمع‌آوری پسماند تغییر می‌کند

به گزارش همشهری؛ حمیدرضا قلج خانی مدیر بازرسی منطقه ۱۶ شهرداری تهران، گفت: به تازگی در پی بازدیدهای میدانی از سطح محدوده نواحی منطقه، تعداد ۱۲ واحد که به‌صورت غیرقانونی اقدام به جمع‌آوری، دپو و تفکیک غیرمجاز پسماند می کردند، شناسایی و جهت برخوردهای قانونی به حوزه خدمات شهری و نواحی مربوطه معرفی شدند.

وی گفت: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است نسبت به جمع آوری و انتقال مشاغل مزاحم از محدوده شهری اقدام کند و در این زمینه در آیین نامه ابلاغی این ماده که در سال ۱۳۹۶ توسط هیات وزیران ابلاغ شد، انبارهای نگهداری ضایعات و پسماند مشمول مشاغل مزاحم شهری شدند که از این رو با توجه به ازدیاد فعالیت این گونه مشاغل، شهرداری نسبت به اجرای قوانین و مقررات و جمع آوری این گونه مراکز، اقدام می کند.

قلج خانی افزود: همچنین براساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند نگهداری، جمع آوری، خرید و فروش پسماند توسط قانون گذار نیز جرم انگاری شده است که با وجود این قوانین، براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که علیه بهداشت عمومی جامعه باشد، توسط قانون گذار جرم انگاری شده است.

مدیر بازرسی منطقه ۱۶ تهران از شهروندان درخواست کرد که درصورت مشاهده این گونه مراکز می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اقدامات قانونی توسط شهرداری انجام شود.

کد خبر 806272
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha