وزیر خارجه کشورمان از ارائه پیشنهادات مهم سید ابراهیم رئیسی در نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض خبر داد.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: امروز به دلیل اهمیت موضوع غزه، اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک در ریاض برگزار می‌شود. رییس جمهور محترم پیشنهادات مهمی را در اجلاس ارائه خواهند کرد. علیرغم حضور تمام قد آمریکا در جنگ با مقاومت آزادیبخش فلسطین در غزه، نتانیاهو دومین شکست بزرگ خود را رقم زد.

امیرعبداللهیان: قرار است نشست ریاض به توقف جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه منجر شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار به دلیل اهمیت غزه نشست سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به صورت مشترک برگزار می‌شود. امیر عبداللهیان صبح روز شنبه پیش از سفر رییس‌جمهور به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بیش از ۲۰ روز پیش آقای رییس‌جمهور درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی را ارائه کردند و با توجه به اینکه کشور عربستان ریاست دوره‌ای این سازمان را بر عهده دارد مقامات سعودی حداکثر همکاری را برای برگزاری این نشست انجام دادند.

وی با بیان این که رییس‌جمهور در این نشست پیشنهادات مهمی را برای توقف جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه ارائه خواهند داد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر این موضوع تاکید خواهد کرد که جنبش آزادی‌بخش حماس یک حرکت آزادی‌بخش فلسطینی است .

وزیر امور جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: در این فرصت چند ساعته و کوتاه رییس‌جمهور با برخی از سران کشورهای موثر در مورد موضوع فلسطین دیدار و رایزنی خواهد کرد و در این دیدارها مسائل دوجانبه نیز مطرح خواهد شد.

امیرعبداللهیان در سخنان خود در مورد این نشست تاکید کرد: قرار است این اجلاس یک پیام محکم و قوی برای جنگ‌افروزان در منطقه داشته باشد و منجر به توقف جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه شود.

سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور امروز (شنبه) به منظور شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی عازم ریاض شد. وی پیش از ترک تهران به مقصد عربستان، با بیان این‌که «آمریکا مدام پیام می‌دهد دامنه جنگ گسترش نیابد در صورتی که ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکایی‌هاست» گفت: کسی که جلوی آتش‌بس در غزه را گرفته است آمریکایی‌ها هستند و امروز دنیا باید چهره اصلی و واقعی آمریکا را بشناسد.

رئیسی تاکید کرد: بمباران غزه باید سریعا متوقف، محاصره رفع و راه‌های ارسال کمک‌ها باز شود. امروز وحدت کشورهای اسلامی بسیار مهم است. میدان غزه به هیچ وجه میدان سخن نیست باید میدان عمل باشد. امروز وحدت کشورهای اسلامی بسیار مهم است.

نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، بعد از ظهر امروز (شنبه ۲۰ آبان) در حالی در ریاض برگزار خواهد شد که با توجه به شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و افزایش حساسیت افکار عمومی جهانی به ویژه ملت‌های اسلامی نسبت به تحولات اخیر اراضی اشغالی، انتظارها از خروجی این اجلاس افزایش یافته؛ چنان که می‌توان گفت «نشست امروز آزمون بزرگی برای این سازمان بین‌المللی است.»

کد خبر 806218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 3
    آمریکا جنایتکار بانی و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. آمریکایی ها جنایتکار مانع آتش بس در غزه هستند آمریکا جنایتکار بانی و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. آمریکایی ها جنایتکار مانع آتش بس در غزه هستند
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 3
    صهیونیست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب در نوارغزه جنایت می کنند، آدم می کشند، زنان، مردان و کودکان غزه را قتل عام می کنند. آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکارعامل اصلی همه جنایات در جهان بوده است. آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکارعامل اصلی همه جنایات در جهان بوده است.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 5
    امریکا و اسرائیل بر سر کشتار اعراب هیچ اختلافی ندارند. آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار بر سر کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غزه هیچ اختلافی ندارند.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 4
    نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۳۶ روز جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه و به شهادت رساندن بیش از ۱۱ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: «در حالیکه اسرائیل هر اقدامی را برای خودداری از آسیب زدن به غیرنظامیان انجام می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد تا از مناطق درگیری خارج شوند، حماس داعش هر اقدامی را انجام می‌دهد تا مانع از خروج آن‌ها به مناطق امن شود و از آن‌ها بعنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کند». بی‌تفاوتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص جان غیرنظامیان غزه در شرایطی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، روز گذشته (جمعه ۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان)، خبر داد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. القدره در عین حال خبر داد از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 4
    آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل اصلی همه جنایات در جهان است. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل اصلی همه جنایات در جهان است. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی با حمایت انگلیس مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی با حمایت آلمان مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است رژیم صهیونیستی با حمایت کانادا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. صهیونیست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب در نوارغزه جنایت می کنند، آدم می کشند، زنان، مردان و کودکان غزه را قتل عام می کنند. رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا در این مدت 36 روز بیش از 55 هزار تن بمب ‌به روی مردم غزه ریخت. شمار شهدای غزه از 11 هزار نفر گذشت بمباران غزه توسط اسرائیل و آمریکا غیرانسانی است. اسرائیل به همراه آمریکا به هدف نظامی خود در غزه نرسید و نمی رسد. صهیونیست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب در نوارغزه جنایت می کنند، آدم می کشند، زنان، مردان و کودکان غزه را قتل عام می کنند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 3
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود. آمریکا شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. غرب شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 2
    سازمان‌های بین المللی چشم خود را بر جنایت رژیم صهیونیستی بسته‌اند حقوق بشر کجاست تا در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل موضع‌گیری کند، تنها چیزی که در این واقعه مشخص است این است که آمریکا و سازمان ملل در راستای دستیابی به اهداف غیرانسانی خود حرکت می‌کنند و حقوق بشر نیز چشم خود را بر این جنایت آشکار می‌بندد. جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به‌عنوان دشمن سرسخت مسلمانان در تاریخ ثبت شده و یهودیان آواره با حمایت استکبار جهانی در فلسطین جمع و آنجا را بیش از ۷ دهه است که اشغال کرده‌اند و دست به قتل عام مسلمانان می‌زنند، از زمان اشغال فلسطین، مردم این سرزمین روزگار خوش ندیدند و این رژیم جعلی به کودکان نیز رحم نمی‌کند. صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی شکست اطلاعاتی، روانی و اقتصادی غیر قابل ترمیمی متحمل شدند و امروز مهم‌ترین حامی رژیم کودک کش صهیونیستی آمریکای جنایت کار است که با ارسال سلاح و مهمات و بمب‌های جنگی ملت فلسطین را قتل عام می‌کند. خوی حیوانی، استکبار جهانی و آمریکا را به درجه‌ای رسانده که به حمایت از کشتار زنان و کودکان غزه و ملت فلسطین رأی می‌دهند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 3
    بیا عربسستان و امارات و مصر و عراق هم دارن از اسراییل حمایت میکنن و ازش واسه محو حماس تشکر کردنه .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 1
    آقا چه خبره طومار طومار کامنت میذاری موجز صحبت کن ادم حوصله کنه بخونه برو وبلاگ بزن اینقدر اشتیاق به نوشتن داری خوب.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 4
    جنایات آمریکا ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. جنایات اسرائیل ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. سلاح هسته‌ای اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند. بمباران غزه جنایت جنگی است. بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است.