ارکستر «آلنام» به رهبری وحید علی پور و تک نوازی علی صالحی پور در تالار رودکی با اجرای قطعات کلاسیک برگزار شد.

آلنام

همشهری آنلاین: ارکستر مجلسی «آلنام» با حضور ۲۲ نوازنده سازهای زهی همچون ویلن، ویولا، ویلنسل و کنترباس شب گذشته، پانزدهم آبان‌ماه روی صحنه تالار رودکی رفت.
قطعات اجرا شده این کنسرت شامل چهار فصل ویوالدی، کنسرتو ویولن باخ در لامینور، فهرست شیندلر از جان ویلیامز و قطعه‌ای از پاگانینی بودند. یکی از قطعات اجرا شده، موسیقی فیلم «فهرست شیندلر» از شاهکارهای جان ویلیامز بود. در پایان این کنسرت دو قطعه (آنکور) به خاطر تشویق مخاطبان حاضر در سالن اجرا شد. رهبر ارکستر این کنسرت وحید علیپور، سولیست ویلن، علی صالحی‌پور، کنسرت مایستر، دانیال جورابچی و مدیر ارکستر حسین آویژگان بودند. به گفته رهبر ارکستر قرار است این کنسرت امسال یک مرتبه دیگر تمدید شود.

شاهکار جان ویلیامز در تالار رودکی| «فهرست شیندلر» شنیدنی شد


ارکستر آلنام که بیشتر فعالیتش اجراهای کنسرت‌های کلاسیک آذربایجانی است از سال ۹۸ فعالیتش را آغاز کرده و نخستین اجرایش تیرماه امسال در تالار وحدت با اجرای قطعات‌ آذربایجانی بوده است. سال گذشته هم این گروه؛ به همراه گروه کر باریش، به رهبری وحید علی‌پور و خوانندگی ودود موذن و مسعود امیرسپهر در تالار وحدت روی صحنه رفت.وحید علیپور؛ هبر ارکستر و نوازنده پیانو و آهنگساز ایرانی است. وی در اردبیل زاده شده و از ۱۰ سالگی آموزش پیانو را نزد اساتید اردبیل فرا گرفته است، سپس برای ادامه تحصیل به باکو رفته و در آنجا ضمن تحصیل در رشته رهبری اُپرا و ارکستر سمفونیک، ارکستر فلارمونیک باکو را تأسیس کرده است. وی رهبری ارکستر را زیر نظر ایوب قلی‌اف به اتمام رسانده و پس از آن به ایران بازگشته و در سال ۱۳۹۷ به عنوان رهبر میهمان ارکستر موسیقی ملی ایران به فعالیت خود ادامه داد.
همچنین در سال ۱۳۹۸ ارکستر خصوصی خود یعنی ارکستر آلنام را تأسیس کرد.

کد خبر 805435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha