یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تولید برنامه‌ درس ملی از مهم‌ترین کارهایی است که در سال گذشته انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام دکتر علی ذوعلم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: نگاشت دوم سند برنامه‌ی درس ملی در آخرین روزهای سال 87 انجام شد که متن 66 صفحه‌ای آن در حال حاضر بروی سایت دبیر‌خانه‌ی تولید سند قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه درس ملی، نقشه‌ی جامع، کلان و محتوایی آموزش وپرورش است که هدف آموزش و پرورش را در طی سال‌های تحصیل دانش‌آموزان و روش‌ها و حوزه‌های یادگیری را تعیین می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌ درس ملی در آینده محتوای کهنه و تقلیدی کتب درسی و از هم‌گسیختگی این کتب اصلاح شده و به قالب نو و تازه‌ای در این باره دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: نگاشت دوم این برنامه به کمیسیون راهبردی طرح ، ارایه شده و پیش‌نویس برنامه درسی ملی که آماده می‌باشد قابل استناد نمی باشد چرا که هنوز مصوب نشده است.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به اینکه حدود 45 مورد تغییرات در این برنامه خواهیم داشت این برنامه‌ها را مبانی، اهداف، حوزه‌های یادگیری عنایون دروس، جدول درسی دانش آموزان، تبدیل کتب درسی به بسته‌های دانش آموزی عنوان کرد و افزود: این برنامه به مثابه ی قانون اساسی کتاب درسی ماست که برای اجرای آن بر اساس تغییرات و تحولات اساسی برنامه درسی ملی به فرصتی 3 ساله در حوزه ی صف نیازمندیم.

وی ادامه داد: پس از آماده سازی برنامه، مدیران و دبیران در سریع‌ترین وضعیت پس از ابلاغ برنامه درسی ملی اجرای این برنامه در سطح مدارس از مهرماه سال 1391 به صورت آزمایشی و محدود در 5 در صد از مدارس اجرا خواهد شد و در سال بعد در 20 در صد مدارس اجرا می شود تا اینکه سرانجام در سال 1393 به صورت وسیع‌تر آن در دوره ی دبستان و متوسطه به اجرا در آید.

وی در پایان گفت: برنامه درسی ملی که درحال حاضر در حال بررسی است در سریع‌ترین حالت آن از سال تحصیلی 94-93 فقط در سطح اول دبستان واول متوسطه اجرایی خواهد شد.

کد خبر 80494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز